Monday, May 12, 2014

ယံုၾကည္သူမ်ားနဲ႔ အျမဲစည္ကားေနတဲ့ ေရႊေညာင္ပင္ ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္း


နတ္နန္းမွာ လာေရာက္ဦးတိုက္တဲ့ ကားတစ္စီးကို ဘိုးဘိုးႀကီးအား အပ္ႏွံကာ ေမတၱာေရစင္ ပက္ဖ်န္းေပးေနစဥ္။ ဘူးသီး/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းကေန ျပည္လမ္းမႀကီး
တစ္ေလွ်ာက္ ကားေမာင္းသြားတဲ့အခါ ေထာက္ၾကန္႔
လမ္းဆံုနားမေရာက္မီ လမ္းတစ္ဖက္ျခမ္းမွာရွိတဲ့ ႀကီးမားတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးရဲ႕ေအာက္မွာ ကားႀကီး၊
ကားငယ္၊ ပန္းသည္ေတြနဲ႔ အေဆာက္အအံုငယ္ေလး တစ္ခုရဲ႕ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာတစ္ခုလံုး စည္ကား
ေနတာကို ကားေပၚကမဆင္းမီမွာပဲ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
ပန္း၊ ကန္ေတာ့ပြဲ၊ ေဗာင္းနဲ႔ ပ၀ါေရာင္းခ်သူေတြ၊ နတ္နန္းထိန္းေတြနဲ႔ စည္ကားေနတာကိုေရွာင္ကြင္းၿပီး

၂၅  ေပေက်ာ္ေက်ာ္ အက်ယ္ရွိတဲ့ နတ္နန္းထဲကို ၀င္လုိက္တဲ့အခါမွာေတာ့ေတာင္ေ၀ွးကုိယ္စီ ကိုင္ေဆာင္ထားၿပီး မတ္တပ္ အေနအထားကိုယ္စီနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆင္ဆင္တူတဲ့ ဘိုးဘိုးႀကီး ႐ုပ္တု ငါး႐ုပ္ကို ေက်ာင္းေဆာင္နဲ႔ ပူေဇာ္ထားတာကို ေတြ႕ လိုက္ရ   ပါတယ္။

ပန္းသည္မိသားစုထဲက ကေလးေတြကလည္း နတ္နန္းေရွ ႕ေျမကြက္လပ္ေနရာမွာ ေျပးလႊားကစား
ေနၾကၿပီး ကေလးငယ္တစ္ဦးက အရွိန္လြန္ၿပီး နတ္နန္းထဲ၀င္ေျပးတဲ့အခါမွာေတာ့ ကေလးမိခင္က
ေက်ာကို သံုးေလးခ်က္ ဆင့္႐ိုက္လိုက္ကာ "ဘာလို႔ နတ္နန္းထဲထိ၀င္ၿပီး ဘိုးဘိုးႀကီးေရွ႕ထိ
ေရာက္ေအာင္ ေဆာ့ရတာလဲ၊ ငရဲႀကီးခ်င္လို႔လား"လို႔ သူ႔ရဲ႕သားငယ္ကို ေဒါသတႀကီး
ေအာ္ေျပာေနသံကုိလည္း ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

အဲဒီေနရာေလးကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ သာမက အျခားေသာဘာသာ၀င္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားပါ
မက်န္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစဖို႔ ကားဦးတိုက္ အပ္ႏွံတဲ့ေနရာအျဖစ္ ထင္ရွားတဲ့ ေရႊေညာင္ပင္
ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းကို ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ ပထမဆံုး ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ကတည္းက စတင္ခဲ့တဲ့ အႏၲရာယ္ကင္းေစဖို႔ ယာဥ္ဦးတိုက္တဲ့
ဓေလ့ကို လက္ရွိနတ္နန္းမွာ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ နန္းထိန္း ႀကီးဦးျမေအးရဲ႕ ေရွးအစဥ္အဆက္
ဘိုးဘြား မိဘမ်ားက လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ နန္းထိန္းႀကီးက ေျပာျပပါတယ္။

၁၉၃၅ ခုႏွစ္၀န္းက်င္ခန္႔က ရန္ကုန္ - ပဲခူးလမ္းမႀကီး (ထိုစဥ္ကအေခၚ ရန္ကုန္ - ဒါးပိန္လမ္း)မွာ
လက္ရွိ နတ္နန္းနဲ႔ အနည္းငယ္ေ၀းတဲ့ ေနရာမွာ ေပါက္ေရာက္ေနၿပီး အကိုင္း၊ အခက္နဲ႔ အရြက္
တုိ႔က ေနေရာင္ေအာက္မွာ ေရႊေရာင္သန္းေနေသာေၾကာင့္ ေရႊညာင္ပင္လို႔ ခရီးသြားမ်ားက
အမည္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ေညာင္ပင္မွာ လက္ရွိ နတ္နန္းထိန္းႀကီး ဦးျမေအးရဲ႕ ေမြးစားမိခင္ ေဒၚေအးရင္က
စင္တစ္ခုထားၿပီး ဘိုးဘိုးႀကီး႐ုပ္တု ထားရွိပူေဇာ္ရာမွ ယာဥ္ေတြအတြက္ ပူေဇာ္ပသရာေနရာအျဖစ္
စတင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

"အဘိုးရဲ႕ ေမြးစားမိခင္ႀကီး အဘြားေဒၚေအးရင္က စင္အေသးေလး တစ္ခုထားၿပီး ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ရဲ႕
သစ္ပင္တစ္ပင္ရွိရင္ ႐ုကၡစုိးရွိတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆအတိုင္း ဘိုးဘုိးႀကီး႐ုပ္တု ထားပူေဇာ္တာကို
လမ္းကျဖတ္သြားတဲ့ လွည္းယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက သိလိုစိတ္နဲ႔ ေမးတာေပါ့။ ဘာလုပ္တာလဲ၊
အဲလိုလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္လဲေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ အဘြားကလည္း ဘိုးဘိုးႀကီးကို ပူေဇာ္ရင္ ဘိုးဘိုးႀကီးက
ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ အႏၲရာယ္ကင္းတယ္လို႔ေျပာေတာ့ အဘြားကို ပုိက္ဆံေပးၿပီး သူတို႔
ယာဥ္ေတြကို ပူေဇာ္ခိုင္းတယ္။ အဲဒီကေန အခုအခ်ိန္ထိ ယာဥ္ဦးတုိက္အပ္ႏွံတဲ့ အေလ့အထ
ျဖစ္ခဲ့တာပဲ"လို႔ အသက္ ၇၂ ႏွစ္အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးျမေအးက ရွင္းျပပါတယ္။

အဲဒီေရႊေညာင္ပင္ႀကီးဟာ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင့္ လဲက်ခဲ့
ဟန္တူတယ္လို႔ ဦးျမေအးက ေျပာျပပါေသးတယ္။



နန္းထိန္းႀကီး ဦးျမေအး။ ဘူးသီး/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ မလွမ္းမကမ္းေနရာမွာ လယ္ေပၚနတ္နန္း (သစ္သားနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့
နန္းေဆာင္ပံုစံ)တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ယာဥ္ဦးတိုက္ အပ္ႏွံတဲ့အလုပ္ကို ဆက္လက္
လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။

၁၉၅၃ ခုႏွစ္ခန္႔က လယ္ေပၚနတ္နန္းနဲ႔ အနီး၀န္းက်င္မွာ မီးေလာင္ေတာ့ နတ္နန္းပါ မီးအတြင္း
ပါသြားခဲ့ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျပည္လမ္းမႀကီးကို ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ ခင္းေနစဥ္နဲ႔ တိုက္ဆုိင္ေနတာ
ေၾကာင့္ လမ္းဗိုလ္က လက္ရွိေနရာမွာ ဆက္လက္လုပ္ကုိင္ရန္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္လို႔လည္း
ဦးျမေအးက ေျပာျပပါတယ္။

နန္းထိန္းႀကီး ဦးျမေအး လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ နတ္နန္းမွာ ေထာက္ၾကန္႔ေရႊေညာင္ပင္ဘိုးဘိုးႀကီး
နတ္နန္းလို႔ အမည္ေရးထိုးထားၿပီး အဲဒီ နတ္နန္းမေရာက္ခင္မွာ ပ်ဥ္းမပင္ေရႊေညာင္ပင္ဘိုးဘုိးႀကီး
လို႔အမည္တြင္တဲ့ နတ္နန္းကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

အဲဒီနတ္နန္းကို ကားသမားအမ်ားစုက နတ္နန္းအေဟာင္းလို႔ ေခၚတြင္ၾကၿပီး ေထာက္ၾကန္႔
ေရႊေညာင္ပင္နတ္နန္းကို နတ္နန္းအသစ္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။

"အဘုိးတို႔ လယ္ေပၚနတ္နန္းေလး မီးေလာင္တဲ့ထဲ ပါသြားေတာ့ အခုလက္ရွိေနရာကို အားလံုး
ေျပာင္းလာၾကတာပဲ။ ဟုိဘက္မွာလည္း တျခားသူေတြက နတ္နန္းေဆာက္ၿပီး ထားၾကတာပဲ။
အဲဒီေနရာက လယ္ေပၚနတ္နန္း ေနရာနဲ႔ နီးေတာ့ အဲဒီနတ္နန္းကို နတ္နန္းေဟာင္းလို႔ေခၚၾကၿပီး
အဘိုးတို႔ကို နတ္နန္းအသစ္လို႔ေခၚၾကတယ္"လို႔ နန္းထိန္းႀကီးက ေျပာပါတယ္။

ဦးျမေအးက ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ႕ 'စံု'လမ်ားမွာ နတ္နန္းကို ဦးစီးလုပ္ကိုင္ခြင့္ရၿပီး ေဒၚေအးရင္ရဲ႕ ေမြးစား
သမီးျဖစ္သူ ေဒၚခင္နန္းႏြယ္ဆိုသူက 'မ' လမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရထားေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕
ေရွ႕ပိုင္းမွာေတာ့ ဦးျမေအးရဲ႕ ေမြးမိခင္ ေဒၚတင္ေရႊက လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

နတ္နန္းရွိရာကို ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ား၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ားသာမက အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္
မ်ားကပါ ကားမ်ားကို လာေရာက္အပ္ႏွံၾကၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားကေတာ့ ကားဦးတုိက္
ရာတြင္ ကားကို သူတို႔ ကိုယ္တိုင္မေမာင္းႏွင္ဘဲ အျခားတစ္ဦးကို ၀င္ေမာင္းေစေၾကာင္း ဦးျမေအး
ရဲ႕ ဇနီးျဖစ္တဲ့ ေဒၚသန္းသန္း က ေျပာျပပါတယ္။

"နတ္နန္းကို လာတယ္ဆိုတာက ဘိုးဘိုးႀကီးကို တကယ္ယံုၾကည္လို႔လာတာေတြလည္း ရွိသလို၊
တခ်ဳိ႕ကလည္း အခုလို ဦးတုိက္အပ္ႏွံတာမ်ဳိး မလုပ္ရင္ ေဘးျဖစ္မွာေၾကာက္တဲ့အတြက္
လာလုပ္တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ထူးဆန္းလို႔ စိတ္၀င္စားလို႔
လာၾကည့္တာေတြလည္း ရွိတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္းဆို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
လာေလ့လာၾကတာေတြ ရွိတယ္" လို႔လည္း ရွင္းျပပါတယ္။



နတ္နန္းေရွ႕ ေရႊေညာင္ပင္ႀကီးတြင္ ပူေဇာ္ပသေနသူမ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဘူးသီး/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

နတ္နန္းဆီ ဦးတုိက္ဖို႔ ေရာက္ရွိလာတဲ့ ယာဥ္ေတြကို နန္းထိန္းႀကီး (သို႔) သူ႔ရဲ႕ အကူႏွစ္ဦး အနက္မွ
တစ္ေယာက္ေယာက္က ကားနံပါတ္ျပားနဲ႔ ယာဥ္အမ်ဳိးအစားကိုေျပာျပၿပီး ကားနဲ႔ ကားေပၚမွာ
လိုက္ပါစီးနင္းလာတဲ့သူေတြကို အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးပါရန္ ဘိုးဘိုးႀကီးအား
အပ္ႏွံကာ ေမတၱာေရစင္နဲ႔ ပက္ျဖန္းေပးပါတယ္။

ၿပီးတဲ့အခါ ကားကို ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္ သံုးႀကိမ္ျပဳလုပ္ကာ ဘိုးဘိုးႀကီးအား ကန္ေတာ့ေစၿပီး
သေျပ၊ ခ်ိတ္ပန္း (စံပယ္၊ ေငြပန္း စသည္)နဲ႔ နတ္ေဗာင္းေတာ္ (အျဖဴႏွင့္ အနီပိတ္စ)တုိ႔ကို ကားမွာ
ခ်ည္ေႏွာင္ ေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။

"ေရစင္နဲ႔ ေဗာင္းေတာ္က အဓိကပဲ။ အဲဒါေတြကို ျပဳလုပ္ေပးရင္ က်ပ္ ၁,၅၀၀ က်တယ္။
တကယ္လို႔ တခ်ဳိ႕က ပြဲေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ပြဲေတြျပင္ဆင္ထားတယ္။ ပြဲနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့
၃,၅၀၀ က်ပ္က်တယ္။ ကားဦးတိုက္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ အျခားစက္ဘီးေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြကို
လာအပ္တာတို႔၊ အိမ္အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေအာင္ လာတာတို႔အျပင္ သားဆုပန္တဲ့သူေတြလည္း
လာၾကပါတယ္"လို႔ ေဒၚသန္းသန္းက ေျပာပါတယ္။

ေရႊေညာင္ပင္နတ္နန္းဆီ တစ္ရက္လွ်င္ ကားအစီးေရ ေလးဆယ္ေလာက္မွစၿပီး အစိုးရ ႐ံုးပိတ္ရက္
လိုေန႔ေတြမွာေတာ့ ကားအစီးေရ တစ္ရာေက်ာ္ထိ လာေရာက္ဦးတုိက္အပ္ႏွံကာ ခုေနာက္ပိုင္း
အစိုးရက ကားတင္သြင္းမႈကို မူေျပာင္းခြင့္ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ နတ္နန္းလာျပတဲ့ ကားအစီးေရ
ပိုမ်ားလာတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။

ကားလာေရာက္အပ္ႏွံသူမ်ားထဲမွာ တခ်ဳိ႕က ကားသစ္တစ္စီး ၀ယ္ၿပီးခ်ိန္တြင္သာ လာေရာက္ၾကၿပီး
တခ်ဳိ႕က တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္၊ တခ်ဳိ႕ ကေတာ့ နတ္နန္းေရွ႕ျဖတ္တိုင္း ၀င္ေရာက္ဦးတိုက္ၾကတာမို႔
ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီပတ္လံုး နတ္နန္းကို ဖြင့္လွစ္ေပးထားတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

"ကြ်န္ေတာ္ ဒီမွာကားလာျပေနတာ ကြ်န္ေတာ့္ ကားေမာင္းသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ပဲ။
အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ။ ပံုမွန္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ႏွစ္တစ္ခါေပါ့။ ဒီေရွ႕ကျဖတ္တုိင္းလည္း ၀င္ဦးတိုက္
တယ္။ အဲလိုလုပ္ၿပီးမွလည္း ကားေမာင္းရတာ လံုျခံဳတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။ ကုန္က်စရိတ္ကုိ
ကြ်န္ေတာ္ မတြက္ပါဘူး။ ဒါေတြက ပါးပါးေလးပါ"လို႔ ဦးတင္ေမာင္သိန္း က ကားဦးတိုက္အၿပီးမွာ
ေျပာပါတယ္။

ကားပိုင္ရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုခိုင္ထက္ေအာင္ ကေတာ့ ကားတစ္စီး၀ယ္လာၿပီးတိုင္း ဦးတုိက္
ျဖစ္တယ္လုိ႔ေျပာပါတယ္။

သြင္းလာတဲ့ကားမွာ တကယ္လို႔မ်ား ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုရင္ မေကာင္းေသာ
၀ိညာဥ္မ်ား ဆက္လက္ မရွိေစဖို႔ ဘုိးဘိုးႀကီးထံမွာ သြားေရာက္အပ္ႏွံျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔လည္း
သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ကို ေျပာျပပါတယ္။



လာေရာက္ဦးတိုက္သည့္ ကားတစ္စီး၏ ကားဦးပိုင္း၌ ေအာင္သေျပမ်ား ခ်ည္ေႏွာင္ေပးေနစဥ္။ ဘူးသီး/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

အငွားယာဥ္ေမာင္း ကိုစိုးႏိုင္ ကေတာ့ ကားစေမာင္းစဥ္ကပင္ ဦးတုိက္တဲ့အက်င့္ မရွိခဲ့တာမို႔
တစ္ခါမွ ဦးမတိုက္ဖူးဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။

နတ္နန္းေရွ႕မွာေတာ့ ဟိုးအရင္က ေကာက္ညႇင္းထုပ္ေရာင္းသူမ်ားနဲ႔သာ စည္ကားခဲ့ေပမယ့္လည္း
ခုခ်ိန္ခါမွာေတာ့ ပန္းေရာင္းခ်သူ ေပါင္း ၁၁၀ ဦးခန္႔ရွိကာ ထိုသူမ်ားက အလွည့္က်စနစ္နဲ႔ ေရာင္းခ်
ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ပန္းေရာင္းခ်ရာမွာ အလြန္အဆင္ေျပတာေၾကာင့္ နတ္နန္း ေနရာမွာ လူသစ္လက္မခံဘဲ
တစ္ေနရာစာကို က်ပ္ ၁၅ သိန္းခန္႔ျဖင့္ပင္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ေၾကာင္း ဦးျမေအးရဲ႕ သားျဖစ္သူ ကိုဇာနည္
က ေျပာပါတယ္။

"ပန္းသည္ေတြက မနက္၊ ည အလွည့္နဲ႔ ေရာင္းၾကတယ္။ သူတို႔အလွည့္ကို ညေန ၄ နာရီဆို
မဲႏိႈက္ၾကတယ္။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း လူသစ္ ထပ္မတိုးဖို႔လည္း ညိႇထားၿပီးသား။ တစ္ေနရာကို
၁၅ သိန္းေလာက္ ေပး၀ယ္တာေတာင္ မေရာင္းၾကဘူး" လို႔လည္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

Myanmar Times

No comments:

Post a Comment