တူတူတန္တန္ ပညာေရး မဟုတ္လို႔ ဆိုသူကဆို၊ ေက်ာင္းေတြ ၿမိဳ႕ျပင္ ထုတ္လို႔ လို႔ ေျပာသူကေျပာ။ ၾကည့္ရတာ မေက်နပ္သမွ် အကုန္ ဒီပြဲမွာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕။
လွဝိုင္းတို႔ ႏိုင္ငံမွာ သူ႔အိုးနဲ႔ သူ႔ဆန္ တန္တဲ့ အလုပ္ေတြ တပံုႀကီးပါ။ အခုဆို ပိုေတာင္ မ်ားေသး။ အဓိက,က အရည္အခ်င္း ႐ွိဖို႔ပဲ လိုတာပါ။ ငါးဆယ္တန္ အရည္အခ်င္းပဲ ႐ွိသူက ငါးဆယ္တန္ အလုပ္ပဲ လုပ္ရတာ မဆန္းပါဘူး ဆိုသလိုေပါ့။
အရည္အခ်င္း႐ွိေအာင္ သင္မေပးမွေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ အရည္အခ်င္းက ႐ွိလာမွာလဲ ဆိုရင္ ဘုရား႐ွင္ လက္ထက္ေတာ္တံုးက ႏွင္းရည္ခံတဲ့ ပံုျပင္ေလးကိုပဲ ျပန္ေျပာျပပါရေစ။ အတူတူ ပညာသင္ယူေနတဲ့ တပည့္ႏွစ္ေယာက္ကို အိုးတစ္လံုးစီ ေပးၿပီး ႏွင္းရည္ခံခိုင္းလိုက္တာ တစ္ေယာက္က နည္းနည္း၊ တစ္ေယာက္က အိုးျပည့္လုျပည့္ခင္ ရလာတယ္ တဲ့။
အတူတူ ပညာသင္ယူၾကတာခ်င္း အတူတူ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ရလဒ္ ႏွစ္ခု ဘာလို႔ ကြာျခားသြားရတာလဲ ဆိုေတာ့ သင္ယူရတဲ့ ပညာရပ္အေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈခ်င္း၊ ေလ့လာမႈခ်င္း ကြာသြားလို႔ပါပဲ။ ခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။
ပညာေရးစနစ္ ဘယ္လို နိမ့္က်ပါတယ္ပဲ ေျပာေျပာ ေက်ာင္းတံုးက ကိုယ္ ေလ့လာ သင္ယူ ဆည္းပူးမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ဘဝေတြ ကြာျခားကုန္ရတာပါ။ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရခ်င္း အတူတူေတာင္ တစ္ခ်ိဳ႕က တစ္လ ေလးငါးေျခာက္သိန္း ဝင္တဲ့ အလုပ္အကိုင္ကို ရေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕က အလုပ္မ႐ွိဘဲ တဝဲဝဲလည္ေနၾကတာေတြ တပံုႀကီး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။
သူမ်ားတကာ လက္ခ်ာဝင္ေနခ်ိန္မွာ လၻက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေနတဲ့သူ၊ ဖဲ႐ိုက္ေနတဲ့သူ၊ ဘီယာ ေသာက္ေနတဲ့သူ ဆိုရင္ေတာ့ ပဲျပဳတ္ေရာင္း၊ ဂ်ာနယ္ေရာင္းရရံုတင္ ဘယ္ကမလဲ။ ခြက္ဆြဲၿပိ္း ေတာင္းစားရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးေတာင္ ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ လူေၾကာင့္လား ဆိုတာ ေတြးၾကည့္လို႔ရပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဘြဲ႔က တန္းဝင္တဲ့ ဘြဲ႔မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မမွီဘူး ဆိုရင္ စင္ကာပူ သြားၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာေတြ အိမ္ေဖာ္ အလုပ္ပဲ လုပ္ေနၾကရမွာေပါ့။ စင္ကာပူမွာလဲ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ ပိုက္ၿပီး သန္႔႐ွင္းေရး၊ ညေစာင့္ လုပ္ေနရသူေတြ ႐ွိပါတယ္ ဆိုရင္ ..... ဟုတ္ကဲ့ အဲဒါ သူနဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ေနရတာလို႔ မွတ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ကို ရခဲ့ေသာ္ျငားလည္း အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္မွာ ႐ွိရမဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ မ႐ွိလို႔ ပဲျပဳတ္ေရာင္း၊ ဂ်ာနယ္ေရာင္းေနရတယ္လို႔ မွတ္ပါတယ္။
အေဝးသင္နဲ႔ပဲ ဘြဲ႔ရရ၊ ေဒးနဲ႔ပဲ ေက်ာင္းၿပီးၿပီး၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ကပဲ ဆင္းဆင္း၊ ေက်ာင္းတံုးက ကိုယ္ေလ့လာ သင္ယူခဲ့တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး ထိုက္တန္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုခုကို လုပ္ၾကရတာပါ။ အတူတူ တစ္တန္းတည္းထိုင္ၿပီး စာသင္၊ ဘြဲ႔အတူတူရခဲ့တဲ့ ကိုယ့္ သူငယ္ခ်င္းက တစ္လ သိန္းခ်ီရတဲ့ အလုပ္နဲ႔ ရာထူးရေနခ်ိန္မွာ ကိုယ္က ပဲျပဳတ္ေရာင္းေနရတယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္ အသံုးမက်တာလား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား ကိုယ့္ဖာသာ ျပန္ေတြးၾကည့္။ ႐ွက္တတ္ရင္ ေသလို႔ေတာင္ ရတယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အမေလး မိလွဝိုင္းရဲ႕ ..... ညည္းေျပာတဲ့ အလုပ္နဲ႔ အကိုင္နဲ႔ ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးက လူနည္းစုပါေအ .....။ ဟုတ္ကဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာ သင္ယူခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ကလဲ လူနည္းစုပဲ ႐ွိခဲ့တာပါ။
စာေမးပြဲမ်ားကြာ ဘယ္လို ေျဖေျဖ ေအာင္ပါတယ္ ဆိုၿပီး ေအာင္ရံုေလာက္ အေသမွတ္ အလြတ္က်က္ ေျဖခဲ့သူနဲ႔၊ ဒီအေျဖ ဘာလို႔ ရတာလဲ ဆိုၿပီး အႏုလံု ပဋိလံု စဥ္းစားေလ့လာၿပီး ေျဖခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား ဘယ္လိုမွ ရလဒ္ခ်င္း တူႏိုင္စရာ မ႐ွိပါဘူး။ ဒါဟာ စနစ္လား၊ လူလား။ ေတြးၾကည့္ပါ။
သမိုင္းေမဂ်ာ အဓိကနဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးခဲ့တဲ့ လွဝိုင္း အစ္မ မန္ေနဂ်ာ တစ္ေယာကျ္ဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ အတူတူ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တဲ့ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕ အရက္သမား ျဖစ္ေနရတာ၊ ေစ်းေရာင္းေန ရတာ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ လူေၾကာင့္လား။
ဘြဲ႔မရ ေက်ာင္းမၿပီးခဲ့တဲ့ လွဝိုင္းတစ္ေယာက္ ပညာေရးဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ၊ ႏိုင္ငံျခား သား ကို ျမန္မာစာ သင္ေပးေနတဲ့ ဆရာမ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ လွဝိုင္းနဲ႔ အတူတူ ေက်ာင္း တက္ၿပီး ဘြဲ႔ရခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ခ်ိဳ႕ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ေနတာ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ လူေၾကာင့္လား။
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အမြန္းတင္ၿပီး သူမ်ားကို ႏွိမ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သိသာထင္႐ွားေအာင္ ဥပမာ ေပးတာပါ။ ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္း မ႐ွိလို႔ အလုပ္မရတာ၊ ပဲျပဳတ္ေရာင္းရတာကို၊ ပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္လို႔ မေအာ္ပါနဲ႔။ ကိုယ္အသံုးမက်ေၾကာင္း ကိုယ့္အ႐ွက္ကိုယ္ခြဲ ေနသလိုပါပဲ။
ဘြဲ႔ရေပမဲ့ ပဲျပဳတ္ပဲ ျပဳတ္တတ္တဲ့သူဟာ ပဲျပဳတ္သည္ပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဆိုကၠားပဲ နင္းတတ္တဲ့သူက ဆိုကၠားသမားပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ ကိုင္တတ္တဲ့သူက ကြန္ပ်ဴတာ ပညာ႐ွင္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီဇိုင္းဆြဲတတ္သူက ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္နာ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ လူေၾကာင့္ (ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္းေၾကာင့္) လားဆိုတာေတာ့ ........... ဟုတ္ကဲ့
ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္ႏိုင္ၾကပါေစ ....
လွဝိုင္း (နည္းပညာ)
No comments:
Post a Comment