Friday, November 1, 2013

သတင္းမီဒီယာတဲ့လား

မနက္မိုးလင္းသို႔ မ်က္ႏွာသစ္၊ သြားတိုက္ အိမ္ရွင္ မျပင္ ဆင္ေပးတဲ့ နံနက္စာကိုစားၿပီး ေယာကၡမနဲ႔သတင္းစာ 
 ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ဖတ္ျဖစ္တာက ေန႔စဥ္ထဲက ေဆာင္  ရြက္ ခ်က္တစ္ခုလိုျဖစ္ေနၿပီ။ ၿပီးရင္ ဘယ္သတင္း တိုက္က ဘယ္လိုေရးတယ္၊ ဘယ္ဟာက မျဖစ္သင့္ဘူးဆို တာလည္း ေဆြးေႏြးရတာ အေမာပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ ဂ်ာနယ္ေတြဆိုလွ်င္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေရး သားၾက တာေတြ႕ရၿပီး အခ်ိဳ႕ဂ်ာနယ္ ေန႔စဥ္သတင္းစာမ်ားမွာ
 ေရာင္းေကာင္းေရးကို ဦးစားေပးထားတဲ့ အေရးအ သားေတြကိုလည္း ေန႔စဥ္ဆိုသလို ႀကဳံေတြ႕ရ သည္ခ်ည္း သာ။ ဟိုးအရင္တုန္းက ဒါမ်ိဳးေတြ ေရးခြင့္မရခဲ့ၾကတာမို႔ ထင္ပါရဲ႕လို႔ ေတြးၿပီး နားလည္ခဲ့ပါတယ္။
          ဒါေပမယ့္ အခုတေလာ သတင္းစာ၊

ဂ်ာနယ္ေတြဖတ္ရတာ သိပ္ၿပီးစိတ္ထဲ ႏွစ္ၿမိဳ႕စရာမေတြ႕သလို ခံစား ရတယ္။ အထူးသျဖင့္ အခုတေလာ ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡေတြ၊ ဗုံးလန္႔မႈကိစၥေတြမွာ မီဒီယာ ေတြရဲ႕ ေရးသားခ်က္ေတြဟာ တမင္ပဲ ပဋိပကၡေတြ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိုးရိမ္စိတ္ေတြကို ဓာတ္ဆီ၀ိုင္းေလာင္း ေနၾက သလားလို႔ေတာင္ ထင္မိတယ္။ စတုတၳမ႑ိဳင္ပဲဆိုဆို၊ ျပည္ေစာင့္ေခြးလို႔ပဲ ေခၚေခၚ တိုင္းျပည္တစ္ခုႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ မီဒီယာဆိုတာဟာ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူလူထုၾကားထဲက သံတမန္ပဲျဖစ္တယ္။ သံတမန္ဆိုတဲ့အတိုင္း စကားလုံးသုံးႏႈန္း တတ္ဖို႔၊ အသိပညာၾကြယ္ဖို႔၊ ႏွလုံးလွဖို႔လိုသည္မွာ ဧကန္ျဖစ္တယ္။ စာနယ္ဇင္းသမား(သို႔) မီဒီယာသမားဆိုတာ စ(၂)လုံးလို႔ေခၚတဲ့ အစဲြႀကီးမႈ၊ အစြန္းေရာက္မႈေတြ ကင္းလြတ္ေနဖို႔လိုပါတယ္။

          အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးအသြင္ေဆာင္တဲ့ ပဋိပကၡမ်ိဳးေတြမွာ အခ်ိဳ႕ဂ်ာနယ္ေတြရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးေအာက္တန္းက်တာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေအာက္တန္းက်တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ျမန္မာဘက္က လိုက္မေရးလို႔ ေျပာတယ္လို႔ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ အဓိကက ပဋိပကၡအခ်ိန္အခါေတြမွာ ဂ်ာနယ္ေတြဟာ ကိုယ့္တာ၀န္ ကိုယ္မေက်ပဲ ထိခိုက္မႈရိွေနတဲ့ ႏွစ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းကို ခ်က္ခ်င္းထသတ္ေအာင္ ေျမွာက္ေပးေနသလိုပဲ။ တကယ္ဆို မီဒီယာဆိုတာ ၾကား၀င္ေစ့စပ္သူ (Mediator) ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူမွားတယ္၊ ဘယ္သူမွန္တယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္တဲ့ Decision Maker မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ဖက္အဖဲြ႕အစည္းကို ဒီလိုဆက္သြားေနရင္၊ ဒီလိုဆက္တိုက္ ခိုက္ေနရင္ ဘယ္လိုအက်ိဳးအျပစ္ေတြ ရလာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ နိမိတ္ျပသင္ခန္းစာ စကားေတြနဲ႔ ခ်ျပေဆြးေႏြးၿပီး အစိုးရနဲ႔အတူ ပဋိပကၡေတြမွာ ပါ၀င္ကူညီရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို မီဒီယာက ကိုယ့္တာ၀န္ကိုမယူခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္              ၂ ခုေက်ာ္လာၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ဦးသန္းေရႊလက္ထက္က ပါ၀င္ခြင့္မရလို႔ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေတြေပးမွာကို ႀကိဳသိလို႔ မေျပာလိုေပမယ့္ လက္ရိွအေျခအေနမွာလဲ စတုတၳမ႑ိဳင္ေတြ ဘာလုပ္ေနသလဲဆိုတာ ပဥၥမမ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ လူထုက ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ လိုေနၿပီဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္တယ္။ စာနယ္ဇင္းက်င့္၀တ္ဆိုတာေရာ ရိွၾကေသးရဲ႕ လားလို႔ ခနခန ေတြးမိတယ္။

အထူးသျဖင့္ ဂ်ာနယ္ေတြဟာ ေရာင္းေကာင္းေရး၊ သတင္းဦးေရးကို ဦးစားေပးလာ ခဲ့ေတာ့… သတင္းမွန္ကန္ေရး၊ သတင္းအရင္းအျမစ္ခိုင္မာေရးဆိုတာေတြ၊ Codes  ဆိုတာေတြ၊ ဘ(၆)/ ဘ(၉) သစ္ပင္ေဇာက္ထိုး ပုံစံဆိုတာေတြ ဆိုတာသိေသာ္ျငားလည္း မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး သတင္းဦးၿပီး ဂ်ာနယ္ ေရာင္းေကာင္းရင္ၿပီးတာပဲဆိုတာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ အခ်ိဳ႕ အယ္ဒီတာေတြဆိုရင္ ထုတ္ေ၀သူနဲ႔ ပနံသင့္လို႔ ရာထူးရထားေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ ေခါင္းရြက္ဗ်က္ထိုး ငါးစိမ္းသာသာ အေျပာအဆိုရိွတဲ့ အယ္ဒီတာ ဆိုသူေတြလည္း ေတြ႕ဖူးတယ္။ စာနယ္ဇင္းေလာကမွာ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားလာသလဲဆိုေတာ့ “ Samsung အမ်ိဳး အစား Ipad တစ္လုံး ” ဆိုတဲ့ အေရးအသားေတြ ျမင္လာရေတာ့ တကယ္ရြံရွာမိတယ္။ Reporter က လုပ္သက္ မရိွေသးလို႔၊ အသစ္မို႔ပါဆိုရင္ေတာင္ အယ္ဒီတာေတြ ဘာလုပ္ေနသလဲလို႔ ေမးစရာရိွတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အယ္ဒီတာ ဆိုတဲ့ ရာထူးရွင္ကိုယ္တိုင္ မသိတာလား။ ဒါဟာ နည္းပညာပိုင္းမို႔… အခ်ိဳ႕ နာမည္ႀကီး ဂ်ာနယ္တိုက္ေတြဆို မေျပာ တဲ့စကားေတာင္ ေျပာစကားျဖစ္ေအာင္ ေျဗာင္လိမ္ေရးၾကေတာ့… စာနယ္ဇင္းေလာကဆိုတာ အညီွနံ႔တသင္းသင္း ျဖစ္လာတယ္။

          စာနယ္ဇင္းသမား စတုတၳမ႑ိဳင္ဆိုတာ အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြထက္ ျပည္သူလူထုအေပၚကို ပိုၿပီးၾသဇာ သက္ေရာက္မႈရိွတယ္။ အစိုးရ၀န္ထမ္းတစ္ဦး၊ စစ္ဗိုလ္တစ္ဦး၊ ဆရာ၀န္တစ္ဦး မွားရင္ သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္းတစ္ခုကို ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစၿပီး၊ မီဒီယာသမား မွားရင္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံးခ်ီၿပီး ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာ စာနယ္ဇင္းသမားလို႔ ခံယူထားသူေတြ သတိထားဖို႔ လိုပါတယ္။ သတင္းအမွားႀကီးမွန္းသိသိနဲ႔ ၂ ရက္ေလာက္ေနမွ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္မတို႔ မွားသြားပါသည္ဆိုတာမ်ိဳး တိတ္တခိုးေတာင္းပန္တာေတြလည္း ေတြ႕ေနရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ဂ်ာနယ္တိုက္ေတြၾကေတာ့ ေသခ်ာမွန္းသိတယ္ တမင္ကိုေရာင္းေကာင္းေအာင္ ေရးတာေတြေတြ႕ရေတာ့ ဒီလိုစာေတြ အခ်ိန္ေပးဖတ္ေနမိတဲ့ ကိုယ့္ဘ၀ကိုလည္း သနားလာတယ္။ အခုေတာ့ ဘယ္သတင္း၊ ဘယ္ဂ်ာနယ္ပဲ ဖတ္ဖတ္ ဘရိတ္ကီဆိုတဲ့သီခ်င္းစားသားလိုပဲ “ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လား… ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လား”လို႔ တိုးတိုးေလး လိုက္ညည္းမိတယ္။ ငါတို႔က ေရးခ်င္တာေရးမယ္ မင္းလည္း မင္းဘာသာစဥ္းစားဆင္ျခင္ၿပီး ဖတ္ဆိုရင္ေတာ့ “သတင္းမီဒီယာ” လို႔ မသုံးႏႈန္းပဲ “အတင္းမီဒီယာ” လို႔ ေျပာင္းလဲသုံးႏႈန္းဖို႔ အခမဲ့အႀကံျပဳေပးခ်င္တယ္။(ဆက္ရန္. . . . .)
(မွတ္ခ်က္။    ။ စာနယ္ဇင္းသမားစစ္စစ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စာေပဆရာႀကီးစစ္စစ္မ်ားကို အစဥ္ေလး စား ဦး ညႊတ္ လ်က္ပါ)
၀ဏၰေအာင္


No comments:

Post a Comment