Wednesday, September 18, 2013

ႏိုင္ငံပိုင္ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းႀကီး ထူေထာင္သင့္ၿပီ

ျမန္မာျပည္ တံခါးဖြင့္ခ်ိန္တြင္ 
ခရီးသြား လုပ္ငန္းအတြက္
 ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳး
တုိးတက္ေရးမွာ အမွန္တကယ္ 
လုိအပ္ေနသည္။
လက္ရွိ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံ အပါအ၀င္ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံအသီးသီးကုိ ၾကည့္မည္ဆုိပါက National Flag Carrier ေခၚ
ဂုဏ္ယူစရာ ႏုိင္ငံပုိင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းႀကီးမ်ား အသီးသီးရွိၾကသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ၌ ဆုိလွ်င္ TG ဟု လူသိမ်ားသည့္ Thai Airways, စင္ကာပူတြင္ Singapore Airlines, မေလးရွားတြင္ Malaysia Airlines, အင္ဒုိနီးရွားတြင္ Garuda Indonesia, တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတြင္ Air China, ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ Japan Airlines (JAL)၊ ဂ်ာမနီတြင္ Lufthansa, ျပင္သစ္တြင္ Air France စသည့္ ႏုိင္ငံပုိင္ ေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီးမ်ားက ကမာၻ႔ႏုိင္ငံ အသီးသီးသုိ႔ ပ်ံသန္းေနေပသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၌မူ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား ေျပးဆြဲေနေသာ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္သူမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ဂုဏ္ယူ လက္ညိဳးထုိးစရာ ႏုိင္ငံပုိင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းဟူ၍ မရွိေပ။

အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း (MAI) သည္လည္း ယခုအခါ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ဦးေအာင္ကုိ၀င္းကပုိင္ဆုိင္ထားသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံပုိင္ေလေၾကာင္းလုိင္းဟု ေခၚဆုိရန္မသင့္။   ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း Myanmar Airways (MA) သည္လည္း အစုိးရပုိင္ဟု ဆုိေသာ္ လည္း ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ားကုိသာ ေျပးဆြဲႏုိင္သည့္အတြက္ ေလေၾကာင္းလုိင္း မည္ကာမတၱပင္။
လက္ရွိ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း လုပ္ငန္းကုိ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္လည္း အစုိးရ၏ က႑မွာ ေမွးမွိန္ေနၿပီး ပုဂၢလိက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားကသာ စုိးမုိးထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား၏ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ လုံၿခံဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ခရီးသည္မ်ားကလည္း ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈ နည္းပါးေနခ်ိန္ ဂ်ပန္ ေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီး တခုျဖစ္ေသာ All Nippon Airways (ANA) က ျပည္တြင္း ပ်ံသန္းေနသည့္ Asian Wings Airways (AWA) ၏ အစုရွယ္ယာ ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္း ကုိ ၀ယ္ယူကာ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းေစ်းကြက္သို႔ ပထမဆုံး ၀င္ေရာက္လာရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီျဖစ္ သည္။
အေတြ႔အႀကဳံ ရင့္က်က္သည့္ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီးတခု ၀င္ေရာက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းက အနာ ဂတ္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းအတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာတရပ္ဟု ေယဘုယ် ယူဆႏုိင္ေသာ္ လည္း ANA ၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈသည္ ပုဂၢလိကပုိင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း၌ သာ ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံ သားမ်ား ပုိင္ဆုိင္သည့္ ျမန္မာေလေၾကာင္း Myanmar Airways (MA) သုိ႔ ၀င္ေရာက္လာျခင္း မဟုတ္သည့္အတြက္ ျခြင္းခ်က္တခုကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနသည္။

ထို႔အျပင္ ANA ၏ ထိုကဲ့သို႔ AWA ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ခ်ိတ္ဆက္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းအေပၚ တျခားေသာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ကလည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ေပၚထြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ဤသုိ႔ ႏိုင္ငံျခားမွ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား၊ ဖက္စပ္ လုပ္ေဆာင္လိုမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစုိးရက ဥပေဒေၾကာင္း အရ တိက်သည့္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ကာ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ားအေပၚ အကာကြယ္ေပးရန္ လိုအပ္ေနသည္။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္က အစုိးရထံမွ က်ပ္သိန္း ၅၀ ေခ်းယူကာ ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားပိုင္ Union of Burma Airways (UBA) ကဲ့သုိ႔ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားကုိပါ ေျပးဆြဲမည့္ ႏုိင္ငံသားပုိင္ ေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီးတခု လုိအပ္ေနၿပီဟု ထင္ျမင္မိသည္။

ထုိ႔အတြက္ အစုိးရအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ႏုိင္မည့္ National flag Carrier ေခၚ ႏုိင္ငံပုိင္ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းႀကီးတခု ျဖစ္လာေစရန္ အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း ဧရာ၀တီမွ တုိက္တြန္းပါသည္။

No comments:

Post a Comment