ကိုပင္ တင္ပို႔ႏိုင္သည့္ စိတ္၀င္စားဖြယ္
ဇာတ္လမ္းေပါင္း မ်ားစြာက ျမန္မာ အႏုပညာဖန္တီးသူတို႔၏ လက္တစ္ကမ္းတြင္ ရွိေနပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္ ခဲြက ဆင္ဆာ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးၿပီးသည့္ေနာက္ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီေသာ ျမန္မာျပည္ တြင္း ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း မ်ားစြာက သူတုိ႔ကို ကိုင္တြယ္ဖန္တီးမည့္သူမ်ားအား အသင့္ေစာင့္
ႀကိဳေ နေသာ္လည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကမူ အမ်ားႀကိဳက္ဖန္တီးမႈ၀ကၤပါထဲမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးပါ။
ဆင္ဆာတားဆီးပိတ္ဆို႔ ခံထားရျခင္းေၾကာင့္ အႏုပညာထုတ္ကုန္မ်ား မေတာက္ေျပာင္ႏိုင္ေၾကာင္း ထပ္တလဲလဲ ေျပာၾကားမႈမ်ား ၂၀၁၁ ႏွစ္ ကုန္တြင္ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ ပါသည္။ ဖန္တီးမႈအသစ္မ်ား ေမွ်ာ္မွန္း သေလာက္မရရွိေသာ ေစာင့္ၾကည့္သူတို႔၏ ေ၀ဖန္သံမ်ား ညံလာျပန္ေသာ အခါ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္ အတန္း တိုးတက္မလာျခင္းအတြက္ ေခတ္မီစက္ပစၥည္း ကိရိယာ မျပည့္စံုမႈႏွင့္ ေငြေၾကးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ ရွားပါးျခင္း ဆိုသည့္ စကားလံုးမ်ားက ေရွ႕တန္းေရာက္ လာျပန္သည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းအခ်က္မ်ားက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ တိုးတက္ မလာျခင္းအတြက္ အတားအဆီး အစစ္အမွန္ မဟုတ္ေၾကာင္း ယေန႔သက္ရွိထင္ရွား စိတ္၀င္စားဖြယ္ဇာတ္လမ္းမ်ားက ျငင္းဆန္ေနပါသည္။
KNU ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ ကိုကိုးကၽြန္းက ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္သြားသည့္ အေၾကာင္း ႐ိုက္ခ်င္ပါသလား။ သက္ရွိထင္ရွား ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ထံတြင္ အနီးကပ္ေလ့လာ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ ပါသည္။ ကမၻာေက်ာ္ပါပီလြန္ႏွင့္ Cast Away ေလာက္ေတာ့ ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ျဖစ္ရပ္ က ေက်ာ္ျဖတ္သြား ႏုိင္သည့္ ကမၻာေက်ာ္ႏိုင္ဖြယ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ဇာဂနာက မခ်င့္ မရဲျဖစ္စြာ ေျပာၾကားသည္။
၈၈ အေရးေတာ္ပံုက ေမြးထုတ္လိုက္သည့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ယခုျပင္ပကမၻာတြင္ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနပါ ေသးသည္။ ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားမ်ားအေၾကာင္း ႐ိုက္လိုပါက ေျဖဆိုလုိသည့္ အေရးေတာ္ပံုေက်ာင္း သားေဟာင္းႀကီးမ်ား ျပည္တြင္းတြင္ ထင္ထင္ေပၚေပၚ ရပ္တည္လႈပ္ ရွားေနပါသည္။
လက္ရွိ ႏိုင္ငံတစ္၀န္း ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရသည့္ လယ္ယာေျမဆံုး႐ံႈးမႈ ျပႆနာအေၾကာင္း ႐ိုက္ျပလိုပါ သလား။ ဆက္တင္အႀကီးႀကီးႏွင့္ စတူဒီယိုအႀကီးႀကီးမ်ားေဆာက္၍ ႐ိုက္ရန္မလိုပါ။ လယ္သမားႀကီးမ်ားႏွင့္ေဒြးေရာယွက္တင္ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းလိုက္႐ံုႏွင့္ပင္ အစိုးရပုဂၢိဳလ္မင္း တို႔ထံ ထိေရာက္ေသာ သတင္း စကားပါးလိုက္ႏိုင္ပါသည္။
အခ်က္အလက္မ်ား စုေဆာင္း၍ အေသအခ်ာစနစ္တက် ႐ိုက္ကူးပါက ကမၻာသို႔တင္ပို႔ႏိုင္ေသာ ဇာတ္ လမ္း ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ႐ိုက္ကူးမကုန္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းလွသည္။
ခက္သည္က ယေန႔ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သည္ လူသားမ်ားအေပၚ အႏုပညာလႊမ္းမိုးမႈ အားႀကီးလြန္းသည့္ အခ်က္ကို အသံုးမခ်ႏိုင္ဘဲ ျမန္မာ့လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ အေတြးအေခၚပိုင္း ကို ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲ ပစ္ႏိုင္သည့္ ထိေရာက္အားေကာင္းေသာ သတင္းစကားပါးႏိုင္သည့္ ဇာတ္ကားမ်ဳိး မထြက္ေပၚႏိုင္ေသးျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
႐ုပ္ရွင္ကားတိုင္းက သတင္းစကား ေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း သမိုင္းတြင္သည့္ ဇာတ္ကားတိုင္း ကေတာ့ ပရိသတ္ကို အႏုပညာေျပာင္ေျမာက္မႈ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲ ေတြးေတာစရာ၊ သင္ခန္းစာယူ စရာတစ္ခုခု ႀကီးႀကီးမားမားရွိေၾကာင္း ဇာတ္ၫႊန္းဆရာဦးရဲႏိုင္မိုးကေျပာသည္။
႐ုပ္ရွင္ကားတိုင္းတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္မက္ေဆ့ခ်္ ေပးကိုေပးရမည္ဆိုသည့္ ပံုေသနည္းမွာ မျဖစ္ သင့္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္ထဲက ျမင္ရ၊ ၾကားရသည့္ အေတြးအေခၚတစ္ခုသည္လည္း မက္ေဆ့ခ်္ျဖစ္ႏိုင္ ေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕မက္ေဆ့ခ်္မ်ားမွာ ဖန္တီးသူကေပးေသာ္လည္း ခံစားသူက မရိပ္မိ၊ မရရွိျခင္းမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း ဒါ႐ိုက္တာရီေဇာ္ကေျပာၾကားသည္။
“ဒီတိုင္းျပည္မွာ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုဖန္တီးသူနဲ႔ ခံစားသူျပည္သူေတြက အျပန္အလွန္ ဖ်က္ဆီးေနၾကတာ။ ဖန္တီး သူက အေပါစားဖန္တီးတယ္။ အဲဒီအတြက္ အေပါစားကို စဲြလမ္းလာတဲ့ ျပည္သူဟာ အေပါစားပဲ ၾကည့္ခ်င္ ေတာ့တယ္။ ၾကည့္တဲ့သူအႀကိဳက္လိုက္ၿပီး ဖန္တီးသူကလည္း အေပါစားပဲဖန္တီးေတာ့ အျပန္အလွန္ ဖ်က္ဆီးသလို ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဦးရဲႏိုင္မိုးကေျပာသည္။
No comments:
Post a Comment