Wednesday, July 24, 2013

ရန္ကုန္ၿမိဳ ့၌ အဆင့္ျမင့္ဘတ္စ္ကား ေျပးဆဲြသည့္ BRT စနစ္ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားသီးသန္ ့လမ္းေၾကာင္း စနစ္အား ယခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ၌ စတင္မည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ခရီးသည္ တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားအား အ ဆင့္ျ မင့္ေျပး ဆြဲသည့္ BRT (Bus Rapid 
Transit) စနစ္ကို ယခုႏွစ္၊ ေအာက္ တိုဘာလအတြင္းအေကာင္အထည္
 ေဖာ္ႏိုင္ရန္ လ်ာထားစီစဥ္လ်က္ ရွိၿပီး အလားတူ ဘတ္စ္ကားသီးသန္ ႔ေျပးဆြဲသည့္ လမ္းေၾကာင္းကိုပါ စ တင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ႏိုင္ ရန္ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း  ‘ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာ 
 ေရးေကာ္မတီ’မွ သတင္းရရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း က်ပ္တည္း မႈႏွင့္ ခရီး သြားျပည္သူမ်ား အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ
မႈ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ BRT စနစ္ကို က်င့္သံုးရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ စနစ္ က်င့္သံုး ရန္ BRT ယာဥ္ေျပးဆြဲမည့္ လမ္းေၾကာင္း၊ ေျပးဆြဲမည့္ ယာဥ္အမ်ဳိးအစား၊ ေျပးဆြဲမႈ စနစ္မ်ား၊ BRT စနစ္ အနီးကပ္ကြပ္ကဲမႈအဖြဲ႕၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အကူျပဳေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရးညႇိႏႈိင္း မႈ  ေကာ္ မတီ မ်ား၊ မထသ  အဖြဲ႕၀င္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမ်ားမွ ေဆြးေႏြး မႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရ သည္။

“ BRT ဘတ္စ္ကား ေျပးဆြဲ မႈစနစ္က ဒီမွာ အခုမွစတင္အေကာင္ အထည္ ေဖာ္မွာ ျဖစ္ေပ မဲ့ ႏိုင္ငံ တ ကာမွာ က်င့္သံုးေနတာ ၾကာပါၿပီ၊ BRT ယာဥ္က သတ္မွတ္လမ္းေၾကာင္းမွာ သီးသန္႔ေျပးဆြဲ တာဆိုေတာ့ အခ်ိန္မွန္ရမွာပါ၊ အဓိကကေတာ့ ဘယ္စနစ္ပဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဖာ္ ဘတ္ဂ်က္ က အေရးႀကီးပါတယ္”ဟု ‘ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ’မွ အႀကီးတန္းအရာ ရွိ တစ္ဦး က ဆိုသည္။ဘတ္စ္ကားသီးသန္႔ အဆင့္ျမင့္ေျပးဆြဲသည့္ BRT စနစ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ရန္အတြက္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၌ ေရွ႕ေျပး အစီအစဥ္(Pilot Project) အျဖစ္ ရန္ကုန္-ျပည္ လမ္း ကို ပထမဆံုးအေနျဖင့္ စမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္မည္ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ယာဥ္လမ္း ေၾကာင္းမ်ားကို စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ BRT ယာဥ္မ်ား စတင္ေျပးဆြဲခ်ိန္တြင္ ယာဥ္စီးေရ ငါးဆယ္ခန္႔ အသံုးျပဳရန္ လ်ာထားေၾကာင္းႏွင့္ သီးသန္႔ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းေပၚ၌ သံုးမိနစ္လွ်င္ BRT ယာဥ္တစ္စီးႏႈန္း ျဖင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္မည္ဟု သိရွိရသည္။ “သီးသန္႔လမ္းဆိုေတာ့ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တာေတြ မရွိေတာ့ဘူး၊ BRT ေပးထားတဲ့ လမ္းေပၚမွာ ဘတ္စ္ကားမဟုတ္တဲ့ ယာဥ္ေတြ ေမာင္းႏွင္တာ၊ ရပ္တာေတြရွိရင္ေတာ့ ေသခ်ာအေရးယူမႈေတြ လုပ္ရမွာပါ”ဟု ‘ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕’ မွ အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာသည္။ စတင္ေျပးဆြဲမည့္ BRT ယာဥ္မ်ားအတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈရွိေသာ ယာဥ္အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ရမည့္အျပင္ ယခုလက္ရွိ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားႏွင့္မတူဘဲ အေ၀းေျပးခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားကဲ့သို႔ မွန္လံုအဆင့္ျမင့္ယာဥ္မ်ားအား မွာယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ႏိုင္ငံတကာ၌ BRT စနစ္က်င့္သံုးေနေသာ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ၿမိဳ႕ႀကီးအခ်ဳိ႕၌ ယင္းအဆင့္ျမင့္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ BRT စနစ္ သာမက အျမန္ရထား BRT စနစ္ကိုပါ က်င့္သံုးလ်က္ရွိသည္။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕တြင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္အား ယင္းကဲ့သို႔ ဘတ္စ္ကားအေျချပဳ BRT စနစ္သို႔ေျပာင္း လဲရာ၌ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္က်ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ ပံ့ပိုးကူညီမႈမ်ား လိုအပ္ေနေၾကာင္း ‘မထသ’မွ အရာရွိ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ Myanmar News Update

No comments:

Post a Comment