ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့သည့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
လူဦးေရသည္ ေျခာက္သိန္းသာ ရွိခဲ့ရာမွ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ လူဦးေရမွာ ၆ ဒသမ ၂
သန္းအထိ တုိးတက္လာခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕ေန လူဦးေရ မ်ားျပား လာသည္ႏွင့္ အမွ် သြားလာေရး လြယ္ကူေစရန္
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္း ၃၉၅ လုိင္းမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၆၃ဝဝ ေက်ာ္ျဖင့္
သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေပးလ်က္ ရွိေၾကာင္း ယခုႏွစ္ အေစာပုိင္းက စာနယ္ဇင္းမ်ား၏
ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္း လူစီးယာဥ္၊
လုပ္ငန္းသံုး ယာဥ္စသည့္ စက္တပ္ယာဥ္ မ်ဳိးစံု ၂၅၂၆၃၄ စီး ရွိျခင္းေၾကာင့္
ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕ဝင္
၈၂၅ ဦးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ေနရသည္။
ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အဆင္ေျပေစရန္ ျမန္မာ့ မီးရထားက ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား
ေျပးဆြဲေပးလ်က္ ရွိရာ ခရီးသြားမ်ား သက္ေသာင့္သက္သာ စြာျဖင့္
အခ်ိန္တုိအတြင္း သြားလာႏုိင္ေစရန္ လူစီးတြဲမ်ားတြင္ ေလေအးစက္ႏွင့္
ဆုိဖာထုိင္ခံုမ်ား တပ္ဆင္ထားေသာ အထူး ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကုိ အင္အား ျဖည့္ထား သည္။
တစ္ေန႔လွ်င္ ရွစ္ေခါက္ ေျပးဆြဲေပးမည့္ အထူးၿမိဳ႕ပတ္ ရထားမွ လူစီးတြဲ
သံုးတြဲတြင္ ခရီးသည္ ၃၃၂ ဦး လုိက္ပါႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရထားလက္မွတ္
တစ္ေစာင္လွ်င္ ျမန္မာေငြက်ပ္ ၄ဝဝ၊ ႏုိင္ငံျခား ခရီးသြားမ်ား အတြက္
ႏွစ္ေဒၚလာ သတ္မွတ္ထားသည္။
အထူးၿမိဳ႕ပတ္ ရထားစီး ခရီးသြားမ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အနံ႔အသက္
ျပင္းေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္ျခင္း မျပဳၾကရန္၊ တြဲမ်ား ပ်က္စီးေစမည့္
အျပဳအမူမ်ား ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရန္ႏွင့္ လက္မွတ္မဲ့ မစီးၾကရန္ ကိုယ္စီ
အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ဝုိင္းဝန္းထိန္းသိမ္း ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ႐ိုး႐ိုးၿမိဳ႕ပတ္
ရထားတြင္ အထူးတြဲတစ္တြဲ ခ်ိတ္၍ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိရာ ႐ိုး႐ိုးတန္း
လက္မွတ္ျဖင့္ စီးသူ၊ လက္မွတ္မဲ့ စီးသူတုိ႔ ရွိေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
အထူးတြဲမွန္း မသိ၍ တက္စီးမိပါ သည္ဟူေသာ အသံၾကားရသလုိ လက္မွတ္ဝယ္ရန္
အခ်ိန္မရလုိက္လုိ႔ပါ ဆုိသံမ်ားလည္း ၾကားရသည္။ ေန႔စဥ္မီဒီယာ မ်ားမွ
တစ္ဆင့္ေၾကညာေၾကာင္း လက္ မွတ္စစ္က ေျပာၿပီး ဒဏ္ေငြ ေပးေဆာင္ေစရာ အားလံုး
အဆင္ေျပသြားသည္။
ရထားလက္မွတ္မဲ့ စီးရာမွ စခဲ့ေသာ ျပႆနာကုိ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ အေခ်အတင္
ေဆြးေႏြးၾကရသည့္ သာဓကတစ္ခု ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ဆီက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ
ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း ျပည္တြင္းသတင္း ဂ်ာနယ္တစ္ခုတြင္ ေတြ႕ရသည္။ အမတ္တစ္ဦးက
တင္ျပရာတြင္ ဥကၠ႒ႀကီး ခင္ဗ်ား၊ ဖဆပလ အစုိးရ အေနႏွင့္ တာဝန္ရွိတာက
သည္ကဲ့သုိ႔ ျပည္သူလူထု မေက်မနပ္ျဖစ္ရတာဟာ တကယ့္အေၾကာင္းရင္း အေၾကာင္းခံေတြ
ရွိတယ္။ အဲသည္အခ်က္
ကုိ အသိအမွတ္ ျပဳၿပီး ကုိယ္ခ်င္းစာ တရားႏွင့္ ေျဖရွင္းဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္
အစီရင္ခံ ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။သည္လုိ မေျဖရွင္းဘဲႏွင့္ ျပႆနာတစ္ရပ္ ေပၚလာလွ်င္၊
လူထုလႈပ္ရွားမႈ တစ္ရပ္ေပၚလာလွ်င္ သံုးတဲ့နည္းေတြမွာ ဖိႏွိပ္တဲ့ နည္းေတြ
မသံုးဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္ဟု ဆုိသည္။ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးက တင္ျပသည္မွာ
ဥကၠ႒ႀကီး ခင္ဗ်ား၊ ကြၽန္ေတာ္ ဓမၼဓိ႒ာန္ ေမးလုိပါတယ္။ လက္မွတ္မပါဘဲ
ရထားခုိးစီးလုိ႔ ဖမ္းလုိက္တဲ့အခါမွာ လူစုၿပီး ဘူတာ႐ံု ဖ်က္တဲ့ လူထုအံုၾကြမႈ
ကုိ သည္အတုိင္း ၾကည့္ေနရမည္လားဟု တင္ျပရင္း ေမးခြန္းထုတ္သည္။
ျပည္ထဲေရး ႐ႈပ္ေထြးေနခ်ိန္တြင္ ရထားလက္မွတ္မဲ့ စီးသူကုိ ရဲက ဖမ္းဆီးရာမွ
အေမွာင့္ပေယာဂ ဝင္ကာ လူအုပ္စုျဖင့္ ဆူပူအၾကမ္းဖက္ လုပ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္
သာဓကျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္ရသည္ ဆုိေသာ ေလာက သဘာဝကုိ
ႏွလံုးသြင္းကာ ရထားစီး ခရီးသည္တုိ႔က စည္းကမ္းတက် စီးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
စည္းကမ္းမက်မႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္ ရထား တာဝန္ရွိသူတုိ႔က နည္းလမ္းတက်
ေျဖရွင္းေပးသည္ကုိ ၾကည္ျဖဴစြာ လက္ခံၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ား သြားလာေရး အဆင္ေျပေစရန္ ေျပးဆြဲေပးေသာ
အထူးၿမိဳ႕ပတ္ ရထား ခရီးစဥ္မ်ား ေခ်ာေမြ႕၍ အားလံုး စိတ္ခ်မ္းေျမ့
ၾကေစရန္မွာ စည္းကမ္းတက် ရွိေရးႏွင့္ အေၾကာင္း မညီၫြတ္၍ ေပၚေပါက္လာေသာ
ျပႆနာမ်ားကုိ နည္းလမ္းတက် ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးတုိ႔ ေပၚတြင္ မူတည္မည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
No comments:
Post a Comment