Saturday, March 15, 2014

မေလးရွား၏ မပြင့္လင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးလာသည့္ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈႀကီး

ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ မေလးရွား ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ကို ရွာေဖြေနမႈသည္ မေလးရွား စစ္ဘက္ ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား၏ မပြင့္လင္းမႈႏွင့္အတူ ပိုမိုရႈပ္ေထြး ခက္ခဲလာေနၿပီဟု သတင္းမ်ား က ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ယခုအခါ မေလးရွားမွ တရုတ္ႏုိင္ငံဘက္သို႔ ဦးတည္ၿပီး အေရွ႕ေျမာက္ဘက္သို႔ ပ်ံသန္းသြားေသာ ေလယာဥ္သည္ အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ဦးတည္ခဲ့ျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ ႀကီးမားေသာ သံသယမ်ား ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္။ ေလယာဥ္သည္ ပင္လယ္ျပင္ေပၚတြင္ ျပန္ေကြ႕ ကာ မေလးရွားႏုိင္ငံ ေလပိုင္နက္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး အေနာက္ဘက္ယြန္းယြန္းသို႔ ပ်ံသန္းသြား သည္ ဟု သတင္းမ်ားပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့သည္။ ထိုကိစၥကို သတင္းေထာက္မ်ားက မေလးရွားေလတပ္ ကို ေမးျမန္းေသာ္ လည္း မာလက္ကာ ေရလက္ၾကားဘက္ ေလယာဥ္ဦးလွည့္သြားသည္ ဆိုျခင္း ကို ေလတပ္က ျငင္းဆိုခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံသို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းသြားၿပီး လူေပါင္း(၂၃၉)ဦး တင္ေဆာင္သြားေသာ
ေလယာဥ္သည္ စေနေန႔ကတည္းက ထူးဆန္းစြာျဖင့္ သတင္းအစအန ေပ်ာက္ကြယ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ တစ္ခုတြင္ ေလယာဥ္ထံမွ ေနာက္ဆံုးရရွိသည့္ အဆက္အသြယ္ စကားကို အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ယင္းမွာ အေျခအေနအားလံုး ေအးေဆးေၾကာင္း သတင္းပို႔သည့္ “All Right, Roger That”ဆိုေသာ စကားစုသာ ျဖစ္သည္။ မေလးရွား ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္မ်ားက မိမိတို႔သည္ မေလးရွားႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ေလပိုင္နက္ နယ္နိမိတ္သို႔ အေရာက္တြင္ ေလယာဥ္ကို ထိန္းသိမ္းလမ္းညႊန္ေပးမည့္ တာဝန္ကို ဟိုခ်ီမင္းရွိ ဗီယက္နမ္ အာဏာပိုင္မ်ားထံ လက္လႊဲေပးလိုက္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေနာက္ထပ္ မိနစ္ပိုင္းအၾကာတြင္ ေလယာဥ္မွာ လံုးဝ အဆက္ျပတ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။

ဗုဒၶဟူးေန႔က ထြက္ေပၚလာေသာ သတင္းအခ်ိဳ႕တြင္ ေလယာဥ္သည္ အေနာက္ဘက္သို႔ ဦးလွည့္ပ်ံသန္းသြားသည္ကို ေလတပ္ေရဒါမ်ားက ေျခရာခံ ဖမ္းယူႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မေလးရွားေလတပ္ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရာ့ဇီေဒါ့ဒ္က “ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီလို မေၾကညာခဲ့ပါဘူး”ဟု ျငင္းခ်က္ထုတ္ခဲ့သည္။ မ်က္စိလည္စရာ ေကာင္းသည္မွာ ၎က “ေလတပ္အေနနဲ႔ ေလယာဥ္က အေနာက္ဘက္ကို ျပန္ေကြ႕လာတယ္ ဆိုတာကို အျပတ္ျငင္းတာမ်ိဳးေတာ့ မေျပာခ်င္ဘူး”ဟု ေနာက္ဆက္တြဲ မွတ္ခ်က္ေပးသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ မတင္မက် ေျပာစကားမ်ိဳးသည္ ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားသူမ်ားကို စိတ္ပူေသာကေရာက္ေနသည့္ မိသားစုမ်ားကို ေဒါသထြက္ေစခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ရွာေဖြမႈမ်ားကမူ အရွိန္ျမွင့္ လုပ္ေဆာင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အေစာပိုင္းက ေလယာဥ္ကို မေလးရွားႏွင့္ ဗီယက္နမ္ၾကား ေရျပင္တြင္ အဓိက ရွာေဖြေနေသာ္လည္း ယခုအခါ မူလလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ လံုးဝ မပတ္သက္သည့္ မေလးရွား အေနာက္ဘက္ကမ္းေျခတြင္ပါ ရွာေဖြမႈ ကြန္ရက္ကို ျဖန္႔က်က္လုိက္ရသည္။ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စတုရန္းကီလိုမီတာ (၉၂၀၀၀)ထိ က်ယ္ျပန္႔သည့္ ေရျပင္ေပၚတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။ မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားသည္ တေမွ်ာ္တေခၚ ေဝးလံသည့္ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံႏွင့္ပင္ ဆက္သြယ္ကာ အန္ဒမန္ပင္လယ္တြင္ ေလယာဥ္ကို ကူညီရွာေဖြေပးပါရန္ ပန္ၾကား အကူအညီ ေတာင္းခဲ့ၾကသည္။

ဗီယက္နမ္မွ ကယ္ဆယ္ေရး တပ္ဖြဲ႕မ်ားက နယူးဇီလန္ရွိ ေရနံတူးေဖာ္ေရး ေမွ်ာ္စင္အလုပ္သမား တစ္ဦးထံမွ မီးေလာင္ေနသည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခုကို ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းေပးပို႔မႈကို ရရွိထားသည္ဟု ေၾကညာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဗန္ေတာ္န္ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိ အဆိုပါအရာဝတၳဳ တည္ေနရာသို႔ မသြားေရာက္ႏုိင္ေသးေၾကာင္းလည္း ဗီယက္နမ္ ေရတပ္က ဆိုသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရွာေဖြေရးက႑၌ သေဘၤာ(၄၂)စင္း၊ ေလယာဥ္(၃၉)စင္းက စုေပါင္းပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထုိအေတာအတြင္း တရုတ္ႏုိင္ငံက မေလးရွား အစိုးရအား ေလယာဥ္ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမိုပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

“ဒီကိစၥမွာ တရုတ္အစိုးရက ခုထက္ပိုၿပီး ပါဝင္ေဆာင္ရြက္လာသင့္ပါၿပီ။ ဒီေလယာဥ္မွာ တရုတ္ႏုိင္ငံသားေတြ အမ်ားဆံုး လုိက္ပါသြားတာပါ”ဟု သမီးျဖစ္သူ ေလယာဥ္ႏွင့္အတူ ပါသြားသည့္ ဇန္ဆိုေသာ အမ်ိဳးသား တစ္ဦးက ေသာကႀကီးစြာျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တရုတ္အာဏာပိုင္မ်ားက မိမိတို႔သည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အတြင္းမွ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း ေျပာဆိုထားသည္။ MH370 ခရီးစဥ္တြင္ လုိက္ပါသြားသူ အားလံုးအနက္ (၃)ပံု(၂)ပံုမွ်သည္ တရုတ္ႏွင့္ ထိုင္ဝမ္ ႏုိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေလယာဥ္၏ ကံၾကမၼာသည္ ပ်က္က်ျခင္းေလာ၊ ျပန္ေပးဆြဲခံရျခင္းေလာ မကြဲျပားေသးဘဲ မေလးရွား၏ လုပ္ေဆာင္ပံု မပြင့္လင္းမႈမ်ားေၾကာင့္လည္း ပိုမို၍ အေျခအေန ရႈပ္ေထြးေနျခင္းဟု သတင္းမ်ားက သံုးသပ္ေဖာ္ျပသြားခဲ့သည္။



မေလးရွား၏ မပြင့္လင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးလာသည့္ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈႀကီး ယခုအခါ မေလးရွားမွ တရုတ္ႏုိင္ငံဘက္သို႔ ဦးတည္ၿပီး အေရွ႕ေျမာက္ဘက္သို႔ ပ်ံသန္းသြားေသာ ေလယာဥ္သည္ အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ဦးတည္ခဲ့ျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ ႀကီးမားေသာ သံသယမ်ား ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment