ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚ ေနပါက ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ အစုိးရ
အဖြဲ႕က လ်ာထားၿပီး ဂ်ပန္ႏုိင္ငံႏွင့္ ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႕မွ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က
ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။လက္ရွိအခ်ိန္ တြင္ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂုံတုိင္
ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ားမွာ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိအတန္အသင့္ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္အစုိးရအဖြဲ႕မွ
ေမွ်ာ္မွန္း ထားေၾကာင္း သိရသည္။
သုိ႔ေသာ္ ရန္ကုန္တုိင္းရွိ ၿမဳိ႕နယ္မ်ားအတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမွာ ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိ သည့္အျပင္ ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္ေသာ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂုံတုိင္နယ္ေျမတစ္၀ုိက္တြင္ယာဥ္ေၾကာပိတ္မႈမွာဆက္လက္ျဖစ္ေပၚဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ ကုန္ၿမဳိ႕အတြင္း ေနထိုင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။
ေအာက္တုိဘာလ အတြင္းက ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၏ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားထားခ်က္တြင္လည္း ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ မႈမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကို အလုံးစုံ ေလ်ာ့က်ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ေပၚလာဖြယ္ မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ရန္ကုန္တုိင္း အတြင္းမွာရွိတဲ့ ခုံးေက်ာ္တံတားေတြ အားလုံးအသုံးျပဳလုိ႔ ရၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္ တည္းမႈေတြ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚ ေနမယ္ဆုိရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ စဥ္စားထားတယ္။ ဘာေတြလဲဆုိေတာ့ ခုံးေက်ာ္တံတားေတြ ဆက္ၿပီးေဆာက္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ျဖစ္တယ္" ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေလ်ာ့က်ျခင္း မရွိပါက ထပ္မံတည္ေဆာက္မည့္ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား အတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံႏွင့္ အဓိကထား ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဦးေအာင္ခင္က ဆက္ လက္ေျပာ ၾကားသည္။
မည္သည့္ေနရာတြင္ ဦးစားေပး တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ ဘတ္ဂ်က္မည္မွ် လ်ာထားသည္ကုိမူ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေလ့လာသုံးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနဆဲ အဆင့္တြင္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္က ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ အသိေပးခဲ့စဥ္က ေျမနီကုန္း လမ္းဆုံႏွင့္ တာေမြခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားလည္း ပါ၀င္ခဲ့ေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ရာတြင္ ကုန္က်မည့္ ဘတ္ဂ်က္အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ လက္ေလွ်ာ့ခဲ့ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
လက္ရွိတည္ေဆာက္ ၿပီးစီးခဲ့ေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား အတြက္မူ စုစုေပါင္းေငြ ၄၉ ဒသမ ၃၀၆ ဘီလ်ံ သံုးစြဲခဲ့ၿပီး လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တံတားအတြက္ ၁၄ ဒသမ ၄၈၇ ဘီလ်ံ၊ ေရႊဂံုတိုင္ ခံုးေက်ာ္တံတားအတြက္ ၁၃ ဒသမ ၃၈၀ ဘီလ်ံႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတား ႏွစ္စင္း (ဘုရင့္ေနာင္လမ္းႏွင့္ သမိုင္းဘူတာ႐ံု လမ္းေပၚတို႔တြင္ တစ္စင္းစီ ထိုးမည္ျဖစ္ပါသည္) အတြက္ ၂၁ ဒသမ ၇၄၇ ဘီလ်ံတို႔ကို သံုးစြဲခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
သုိ႔ေသာ္ ရန္ကုန္တုိင္းရွိ ၿမဳိ႕နယ္မ်ားအတြင္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမွာ ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိ သည့္အျပင္ ခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္ေသာ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂုံတုိင္နယ္ေျမတစ္၀ုိက္တြင္ယာဥ္ေၾကာပိတ္မႈမွာဆက္လက္ျဖစ္ေပၚဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ ကုန္ၿမဳိ႕အတြင္း ေနထိုင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။
ေအာက္တုိဘာလ အတြင္းက ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၏ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားထားခ်က္တြင္လည္း ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ မႈမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကို အလုံးစုံ ေလ်ာ့က်ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ေပၚလာဖြယ္ မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ရန္ကုန္တုိင္း အတြင္းမွာရွိတဲ့ ခုံးေက်ာ္တံတားေတြ အားလုံးအသုံးျပဳလုိ႔ ရၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္ တည္းမႈေတြ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚ ေနမယ္ဆုိရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ စဥ္စားထားတယ္။ ဘာေတြလဲဆုိေတာ့ ခုံးေက်ာ္တံတားေတြ ဆက္ၿပီးေဆာက္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ျဖစ္တယ္" ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ေလ်ာ့က်ျခင္း မရွိပါက ထပ္မံတည္ေဆာက္မည့္ ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား အတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံႏွင့္ အဓိကထား ေဆြးေႏြးေနေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဦးေအာင္ခင္က ဆက္ လက္ေျပာ ၾကားသည္။
မည္သည့္ေနရာတြင္ ဦးစားေပး တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ ဘတ္ဂ်က္မည္မွ် လ်ာထားသည္ကုိမူ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေလ့လာသုံးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနဆဲ အဆင့္တြင္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္က ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ အသိေပးခဲ့စဥ္က ေျမနီကုန္း လမ္းဆုံႏွင့္ တာေမြခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားလည္း ပါ၀င္ခဲ့ေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ရာတြင္ ကုန္က်မည့္ ဘတ္ဂ်က္အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ လက္ေလွ်ာ့ခဲ့ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
လက္ရွိတည္ေဆာက္ ၿပီးစီးခဲ့ေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား အတြက္မူ စုစုေပါင္းေငြ ၄၉ ဒသမ ၃၀၆ ဘီလ်ံ သံုးစြဲခဲ့ၿပီး လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တံတားအတြက္ ၁၄ ဒသမ ၄၈၇ ဘီလ်ံ၊ ေရႊဂံုတိုင္ ခံုးေက်ာ္တံတားအတြက္ ၁၃ ဒသမ ၃၈၀ ဘီလ်ံႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတား ႏွစ္စင္း (ဘုရင့္ေနာင္လမ္းႏွင့္ သမိုင္းဘူတာ႐ံု လမ္းေပၚတို႔တြင္ တစ္စင္းစီ ထိုးမည္ျဖစ္ပါသည္) အတြက္ ၂၁ ဒသမ ၇၄၇ ဘီလ်ံတို႔ကို သံုးစြဲခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
No comments:
Post a Comment