Monday, August 26, 2013

ေရစိုေနတဲ့ ႏွလံုးသားတစ္စံုကို ဘယ္သူစာနာႏိုင္မလဲ


အခုတေလာ ျမန္မာႏို္င္ငံအႏွံ့အျပားမွာေရေတြႀကီးေနတာ သိရပါတယ္။ ခုရက္ပုိင္းအတြင္းမွာဆို နယ္ ေတြမေျပာန႔ဲ ရန္ကုန္မွာေတာင္ေရႀကီးေနလို႔ ျပည္သူေတြသြားရလာရခက္ခဲေနတယ္တဲ့။ ဒီလိုျပည္ သူ ေတြ ဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔တပ္မတာ္သားေတြလည္းမနားရပါဘူး။ ခုလိုေရေတြႀကီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔တပ္မေတာ္သားေတြ ေရႀကီးတဲ့ေနရာဆီ သြားကူညီခဲ့ရပါတယ္။
တခ်ိဳ႕လူေတြ ဆီက ေက်းဇူးတင္တဲ့အၿပံဳးနဲ႔ တုန္႔ျပန္မႈေလးေတြရေပမယ့္ တခ်ိဳ႔ဆီကေတာ့ မယံုရဲတဲ့စိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ကူညီမႈအေပၚ သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္ျခင္းကိုခံရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ပစၥည္းေတြကို ကိုယ့္ပစၥည္းလည္းမဟုတ္ မိုးထဲေရထဲ ကူညီထမ္းပိုးေပးဖို႔ လက္ကမ္းယူတာကို ပစၥည္းကိုပဲ အလစ္ သုတ္ေတာ့မလိုလို သံသယမ်က္လံုးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာတပ္မေတာ္နဲ႔ျပည္သူ ကို ရန္တိုက္ေပးေနၾကတဲ့လူေတြေၾကာင့္ ငါတို႔အေပၚသူတို႔ အထင္ လြဲေနၾကတာပါလို႔ေတြးၿပီး ကိုယ္ကူ ညီရမွာကို ေစတနာသန္႔သန္႔နဲ႔ ကူညီခဲ့ပါတယ္။က်ေနာ္ဒါေတြကို ကိုယ့္ဂုဏ္ကိုယ္ေဖာ္ခ်င္လို႔ ေျပာျပ တာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔စစ္သားေတြအေပၚ အေကာင္းမျမင္တဲ့ တပ္နဲ႔ျပည္သူၾကား ေသြးခြဲတဲ့ သူေတြကို က်ေနာ္တို႔ရင္ ထဲက ခံစားခ်က္ကို ေျပာျပခ်င္တာပါ။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္ကစၿပီး ကရင္ျပည္နယ္နဲ႔မြန္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္း တာေၾကာင့္ ေရႀကီးေရလွ်ံ မႈေတြျဖစ္လို႔ ျပည္ သူေတြေရေဘးဒုကၡခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္သူေတြ အဲလို ျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔တပ္မေတာ္သားေတြလည္း မေနႏုိင္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြဒုကၡေရာက္ခ်ိန္မွာ ကူညီရ မွာ တပ္မေတာ္ရဲ႔တာ၀န္ပါ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲခ်ိန္ႀကီးမွာ က်ေနာ့္ဇနီးက ကိုယ္၀န္ေန႔ေစ့လေစ့ မနက္ ျဖန္ေမြးမလား၊ ဒီေန႔ေမြးမလားျဖစ္ေနတာပါ။ က်ေနာ့္မွာ ေရေဘး ခံစားေနရ တဲ့ ျပည္သူေတြ ကိုလည္း ကူညီခ်င္ေသး၊ တဖက္မွာလည္းမိန္းမက ေန႔ေစ့လေစ့။ တပ္ခြဲမွဴး ဗိုလ္ႀကီးကလည္း က်ေနာ့္မိန္းမက ကိုယ္၀န္နဲ႔ဆိုေတာ့ မလိုက္ခဲ့ဖို႔တားပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ခြင့္ေတာင္းၿပီး လိုက္ခ့ဲပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြက ျပည္သူေတြကိုကူညီေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္မိန္းမအနားမွာ ကိုယ္ေရးကုိယ္ တာကိစၥနဲ႔ ကပ္မေနခ်င္ပါဘူး။
မိန္းမကေတာ့ က်ေနာ္မရွိေတာ့ မ်က္ႏွာငယ္ငယ္နဲ႔ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ သူ႔အတြက္ စစ္သားမယားပီသျခင္းဆိုတာကို သူေကာင္းေကာင္းသိ ပါတယ္။ စိတ္မ ေကာင္းျဖစ္ရေပမယ့္လည္း က်ေနာ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မျပင္ခဲ့ပါဘူး။ ျပည္သူေတြ မွာ ေရႀကီး တာေၾကာင့္ ေနစရာအိမ္ကမရွိ၊ စားစရာကမရွိ။ ဒီခ်ိန္မွာ သူတို႔အတြက္အကူအညီလိုေနမွာပဲဆိုၿပီး စစ္သား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလးကူညီဖို႔ဆိုၿပီး က်ေနာ္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြနဲ႔အတူ ေရႀကီး တဲ့ေနရာ ဆီလိုက္ခဲ့တာပါ။ က်ေနာ့္ကို မင္းလိုက္ကိုလိုက္ရမယ္ ဒါအမိန္႔ဆိုတဲ့ အထက္ကေပးတဲ့ အမိန္႔နဲ႔ က်ေနာ္လိုက္လာခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔တပ္ကိုလည္း ျငင္းမရတဲ့အမိန္႔ေတြနဲ႔ အထက္ကလည္း ခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အေရွ႕ေတာင္တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္နယ္ေျမမွာရွိတဲ့ တပ္ရင္း/တပ္ဖြဲ႕ေတြက တပ္မေတာ္သားေတြအားလံုး ဒါငါတို႔ျပည္သူ ငါတို႔ကူညီရမယ္ဆိုတဲ့ ပရဟိတ စိတ္ေစတနာနဲ႔ လိုလိုခ်င္ခ်င္ ကို ကူညီၾကတာပါ။ အဲတာဟုတ္မဟုတ္ အဲဒီတပ္ေတြ မွာရွိတဲ့ စစ္သား ဘယ္သူမဆို ကိုအသိရွိရင္ လွမ္းေမးလို႔ရပါတယ္ဗ်ာ။

ဒါေတြကို တခ်ိဳ႔ကအေကာင္းမျမင္ၾကဘူး။ တပ္မေတာ္က ေဖာ္ရိႈးလုပ္ေနတာပါ။ ကူညီဟန္ေဆာင္ေန တာပါတဲ့။ က်ေနာ္စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ရင္လည္းနာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔အေပၚ မမုန္းတီးပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔မွာ ခုလိုတျခားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရခင္ ေတာထဲမွာလည္း အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္ တိုက္ရတယ္။ မ်က္စိေရွ့မွာက်ဆံုးသြားတဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္း ေတြ လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
ခုလိုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြယူလို႔တိုက္ပြဲမရွိခ်ိန္မွာ မိသားစုအနား မွာ ေအးေအး ေဆးေဆးေန ခ်င္တာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔လည္း မိသားစုနဲ႔ပါ။ သူမ်ားေတြလို ေပ်ာ္ခ်င္တယ္။ ၾကည္ႏူးခ်င္ တယ္။ ဒါေပမယ့္ခုလို ျပည္သူေတြေရေဘးခံစားေနရခ်ိန္ အဲတာေတြကိုေဘး မွာထားၿပီး ျပည္သူ အတြက္ မိုးထဲေရထဲ တေနကုန္ ေရေတြစိုေနတဲ့ယူနီေဖာင္းကို ညေရာက္မွ ေရညွစ္ၿပီး တန္းမွာ လွမ္း ေနာက္တစံု လဲရပါတယ္။ ေလွ်ာ္ဖို႔လည္းအခ်ိန္ မရ။ ေနာက္ေန႔ အတြက္ ျပန္၀တ္ ဖို႔ဆိုၿပီး ေရညွစ္ တန္းေပၚလႊားထားရတာပါ။ ညေရာက္ၿပီဆို က်ေနာ္တို႔မွာ ကိုယ့္ ေျခေထာက္ကိုယ္ျပန္ ၾကည့္ ၿပီး ေရ နဲ႔ ႏူးေနတဲ့ ေျခဖ၀ါးကို ေရ၀ဲသဲ၀ဲမစြဲေအာင္ ေဆးလိမ္းရပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ရဲေဘာ္ေတြဆို တေန ကုန္ေရထဲမွာ ေနရတာေၾကာင့္ ေျခေထာက္ေတြမွာသဲ၀ဲေတြစြဲၿပီး ေဆးဗိုလ္ႀကီးက ေဆးထည့္ေပး ရပါတယ္။
က်ေနာ္ တို႔ အဲလိုဒုကၡခံစားေနခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႔သူေတြက ေရေဘးလည္းမခံစားရ။ တိုက္ေပၚမွာေနၿပီး ကြန္ပ်ဴတာ တလံုးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔အေပၚ မေကာင္းေျပာၾကတာေတြသိရၾကားရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရ ပါတယ္။ ဒါ ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဗိုလ္ႀကီးကေျပာျပလို႔သိရတာပါ။ ငါတို႔အေပၚတခ်ိဳ႔က အဲလိုျမင္ေနၾက တယ္။ ေစတနာမပါဘဲ အမိန္႔ေၾကာင့္လုပ္ေနရတဲ့ စစ္သားေတြပါလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါတို႔ျပည္ သူ ေတြ အေပၚ အမိအဖလိုသေဘာထားၿပီး ဘယ္လိုကူညီေနတယ္ဆိုတာ ငါတို႔ကူညီခဲ့တဲ့ျပည္သူေတြ အသိ ဆံုး။ မင္းတို႔ ဒါေတြကိုၾကားရသိရၿပီး ေဒါသမထြက္နဲ႔။ ကိုယ္ကူညီစရာရွိတာကို ေစတနာသန္႔သန္႔ နဲ႔ ကူညီၾက လို႔ အားေပးပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔မွာ မိုးထဲေရထဲ တေနကုန္ေရစိုယူနီေဖာင္းနဲ႔ ထမင္းေတာင္ အခ်ိန္မွန္ မစားႏိုင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႔ျပည္သူေတြမွာ စားစရာမရွိလို႔ က်ေနာ္တို႔ရတဲ့ ရိကၡာထဲကေတာင္ သူတို႔ ကို ျပန္ေကၽြး ရပါတယ္။ ဒီလိုေတြလုပ္ေနရလို႔ မင္းတို႔ကို ဘယ္သူကခိုင္းလို႔လဲ ပရဟိတအဖြဲ႔ေတြ အမ်ားႀကီး မင္းတို႔မကူညီလည္းရတယ္လို႔ မေျပာပါန႔ဲ။ ျပည္သူေတြဒုကၡေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေတြဟာ ဘာအ က်ိဳး မွ မေမွ်ာ္မွန္းဘဲ ကူညီဖို႔အသင့္ပါ။ က်ေနာ္တို႔တပ္မေတာ္ဟာ အရင္လို အရပ္ဖက္ ကိုမအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ့ ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရးအတြက္ သြားေနတာပါ။ ျပည္သူကို ကူညီစရာရွိရင္ ကူညီမယ္။ မရွိရင္ တပ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေလ့က်င့္ေရးေတြလုပ္မယ္။ ဒါပါပဲ။

ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ကို အဆိုးျမင္၊ စစ္သားျမင္ရင္ရြံတယ္ဆိုတဲ့ သူေတြကုိ က်ေနာ္ ေတာင္းပန္ခ်င္ပါ တယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္းလူသားေတြပါ။ အိပ္ယာထဲမွာ ဇိမ္ရွိရွိေနခ်င္ ပါတယ္။ စားေကာင္း ေသာက္ ေကာင္းေတြ လည္း စားခ်င္ပါတယ္။ ဗီဒီယိုရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို ယူနီေဖာင္း ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ေမာ့ နဲ႔ ေနခ်င္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထမင္းေကာင္း ဟင္းေကာင္း မရွိ။ ေရစိုေနတဲ့ ယူနီေဖာင္းတစ္စံု။ မိုးမလံုတဲ့ မိုးကာတစ္ထည္။ သဲ၀ဲစားေနတဲ့ ေျခေထာက္တစ္စံုနဲ႔ အက်ိဳးကိုေမွ်ာ္ၿပီး လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘဲ သစၥာ ေလးခ်က္ကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ျပည္သူ႔အတြက္တပ္မေတာ္ ဆိုတဲ့ က်ေနာ္တို႔ခံ ယူထားတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ ကို မေလးစားရင္ေနပါ။ မခ်ီးက်ဴးခ်င္ေနပါ။ က်ေနာ္တို႔ ကို ျပည္သူ ထဲ ကေပါက္ဖြားတဲ့ တပ္မေတာ္သား ေတြဆိုတဲ့ အျမင္ေလးနဲ႔ အဆိုးမျမင္ေပး ရင္ဘဲေက်နပ္ ပါၿပီ။
ဘယ္သူေတြဘာပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔က ေတာ့ ျပည္သူေတြဒုကၡေရာက္တိုင္း ေရွ့ဆံုးကေနကူညီေပးဖို႔ အသင့္ရွိေနမွာပါ။ ဒါေတြကို ဘယ္မီဒီယာ မွလည္း မေဖာ္ျပခဲ့ပါဘူး။ ဘယ္ဂ်ာနယ္မွ လည္း ေဖာ္ျပ ခ်ီးက်ဴးတာမခံခဲ့ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ကူညီခဲ့တာေတြကို အကူအညီရခဲ့ တဲ့ ျပည္သူေတြ အသိဆံုးပါ။ ဒီစာကိုမေရးခင္ မေန႔ကဘဲ က်ေနာ့္ မိန္းမကေလးေမြးသြားပါၿပီ။ ေယာကၤ်ားေလးတဲ့။ တပ္ကေန ဗိုလ္ႀကီးဆီဖုန္းလွမ္းဆက္လို႔ က်ေနာ္သိရ တာပါ။ က်ေနာ္ကေလးမ်က္ႏွာ မျမင္ရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္သားေလးႀကီးလာရင္လည္း က်ေနာ့္လို ျပည္သူ႔အတြက္ တပ္မေတာ္သားျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးသြားမွာပါ။ အဲခ်ိန္က် ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔တပ္မေတာ္သားေတြအေပၚ အဆိုးျမင္ေနတဲ့ သူေတြလည္း က်ေနာ္တို႔တပ္မေတာ္ ဟာ ျပည္သူ႔အတြက္ ေရွ့ဆံုးကေန အျမဲရပ္တည္ေန တဲ့ တပ္မေတာ္ ဆိုတာ ယံုၾကည္ေနၾကၿပီလို႔ ေရစိုေနတဲ့ ႏွလံုးသားတစ္စံုနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္ဗ်ာ။

တပ္မေတာ္သားတစ္ဦး
မွတ္ခ်က္။ အထက္ပါစာအား တပ္မေတာ္မွ တပ္ၾကပ္ႀကီးတစ္ဦး ေပးေသာလက္ေရးနဲ႔ စာအား တဆင့္ ျပန္လည္ရိုက္ ႏွိပ္ေပးပို႔ပါသည္။

ႏိုင္ငံသစ္

No comments:

Post a Comment