Saturday, December 14, 2013

ေဒၚစုမို႔လို႔ မေဝဖန္ရဘူးလို႔ေတာ့ မရွိဘူးထင္ပါတယ္ (ဦး၀ီရသူ-အင္တာဗ်ဴး)


 

>ေမး - ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေပၚအရွင္ဘုရား
 ေဝဖန္ေျပာၾကား လိုက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အရွင္
ဘုရား ကိုအစိုးရလူလို႔ ေျပာဆိုသံေတြၾကား ရပါတယ္။
 တပည့္ေတာ္တည့္တည့္ပဲ ေလွ်ာက္ပါရေစ။ ဦးေအာင္ေသာင္း၊ ဦးခင္ၫြန္႔တို႔နဲ႔ဘယ္လိုပတ္သက္မႈ ေတြ ရွိခဲ့ပါသလဲ။ ဦးေအာင္ေသာင္း ဆိုရင္အရွင္ဘုရားတို႔ေက်ာင္းကိုယ္လို႔လည္း သိရပါ တယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ရွင္းရွင္းလင္း လင္းမိန္႔ေပးပါဘုရား။ 
ေျဖ - နံပါတ္တစ္ကေတာ့ ေအာင္ေသာင္း ေက်ာင္းကိုလာတယ္ဆိုတာ မွန္ ပါတယ္။ ၂၀၁၂ တုန္းကေပါ့။ မႏၲေလး ေရာက္တိုင္းသူက မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ကို ဝင္ေနက်။ တိုက္သစ္က ဆရာေတာ္ေတြကို ကန္ေတာ့ေနက်။ အဲဒီႏွစ္ ဦးဇင္း ေထာင္ ကလြတ္ေတာ့ ဦးဇင္းကိုမကန္ေတာ့ရေသးဘူးဆိုၿပီး လာကန္ေတာ့တယ္။ ေငြေၾကးမပါပါဘူး။ ပထမေတာ့ အာလာပသလႅာပ ေဆြးေႏြးၾကတာ အဆင္ေျပတယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သားကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ သေဘာထားကြဲလြဲတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျပာလက္စ စကားကိုရပ္ၿပီး ထျပန္သြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကိုယ္တိုင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔ လူေတြကတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္တာမ်ိဳး မရွိ ေတာ့ဘူး။ ေထာက္ပံ့တာမ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။ ေအာင္ေသာင္းနဲ႔ ပတ္သက္မႈမရွိဘူး ဆိုတာ ဦးဇင္း ရဲရဲအာမခံႏိုင္ပါတယ္။ 

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခင္ၫြန္႔။ သူ႔ကို ၂၀၁၂ ရန္ကုန္မွာ အမွတ္မထင္ေတြ႕ခဲ့ရ တာပါ။ တြံေတးဆရာေတာ္ အရွင္ဣႏၵက ေမြးေန႔ပြဲမွာ ေတြ႕ရတာ။ ဆရာေတာ္က ဦးဇင္းတို႔ကိုလည္း ပင့္တယ္။ ခင္ၫြန္႔ကိုလည္း ဖိတ္တယ္။ သူက တျခားဆရာေတာ္ေတြကို ကန္႔ေတာ့ၿပီးေနာက္မွ ဦးဇင္းကိုျမင္ေတာ့ ပရိသတ္ထဲကေနထလာၿပီး ဦးဇင္းကို လာကန္ေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္း သူ႔ကို အားေပးစကားေျပာတယ္။ နိမ့္က်ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူလည္း အက်ဥ္းသားေဟာင္း ကိုယ္လည္းအက်ဥ္းသားေဟာင္းပဲေလ။ သူတို႔အဖြဲ႕ ဦးဇင္းအေပၚ က်ဴးလြန္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ ေမတၱာထားလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုေတာ့ ဦးဇင္း သတိေပးပါတယ္။ ဒကာႀကီး အျပင္မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနလို႔။ ဒကာႀကီးၿငိမ္ၿငိမ္ေနမွ တပည့္ေတြအတြက္ ေကာင္းမွာလို႔။ သူလည္း ျပန္ေျပာပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနပါတယ္တဲ့။ ဘယ္ပြဲမွလည္း မတက္ပါဘူးတဲ့။ ဒီပဲယင္းကိစၥ ဒကာႀကီး အသံထြက္တယ္။ ဒါေလးပဲ ဦးဇင္း သတိေပးတာ။ သူလည္း ဒါပဲ ျပန္ေျပာတာ။ ေနာက္ပိုင္း ဘာအဆက္အသြယ္မွ မရွိဘူး။ ဘယ္လို ပတ္သက္မႈမွ မရွိဘူး။ အဲဒီ ေမြးေန႔ပြဲ အခမ္းအနားမွာ သူကလက္အုပ္ခ်ီတယ္။ ဦးဇင္းက လက္အုပ္ကိုကိုင္ၿပီး ေမတၱာပို႔တယ္။ ဒါပဲ။ အဲဒါကို ခင္ၫြန္႔ ဘုန္းႀကီးဆိုၿပီး သမုတ္ၾကတယ္။ ခုမွ မဟုတ္ဘူး။ အရင္ ၂၀၁၀၊၂၀၁၁၊ ၂၀၁၂ တစ္ေလွ်ာက္လံုးပဲ။ ဦးဇင္း ေထာင္က်သြားေတာ့မွပဲ စြပ္စြဲတာ ရပ္သြားတာ။ မိတၳီလာျဖစ္စဥ္မွာ တစ္ခါထပ္ၿပီး အစြပ္စြဲခံရတယ္။ တကယ္ေျပာရရင္ ဦးဇင္းကို အစိုးရလူလို႔ သာေျပာေနၾကတာ အစိုးရက ဦးဇင္းကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ။ အစိုးရက ဦးဇင္းကို လိုလားတာ မလိုလားတာ ဦးဇင္းမသိဘူး။ သို႕ေသာ္ တစ္ခုပဲ ဒီအလုပ္ေတြ အစိုးရလက္ေအာက္ခံအေနနဲ႔ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေနတာ။ 

ေမး - ဦးေအာင္ေသာင္းနဲ႔ အရွင္ဘုရား အဲဒီတစ္ႀကိမ္အျပင္ ေနာက္ထပ္ ေတြ႕တာေကာ ရွိပါေသးလား ဘုရား။ 
ေျဖ - မရွိဘူး ဒကာႀကီး၊ အဲဒီတစ္ႀကိမ္ပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားကိစၥ ေျပာၾကတာေတာ့ သူထျပန္သြားတယ္။ 

ေမး - အဓိက ဘယ္အေၾကာင္းအရာမွာ သူက တင္းတင္းမာမာ ျဖစ္သြား တာလဲ ဘုရား။ 
ေျဖ - ဦးဇင္းေျပာတာက လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆိုတာ ကြက္ၿပီးမလုပ္သင့္ဘူးဆိုေတာ့ ဒါ သမၼတႀကီးသေဘာပါတဲ့။ ေကာင္းၿပီ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သားေတြအားလံုး မလြတ္မခ်င္း ဦးဇင္းတို႔ က ဆက္လုပ္သြားရမွာပဲဆိုေတာ့ သူက ေတာင္းရင္းတိုက္ရင္ ပိုၾကာမယ္တဲ့။ အဲဒီလိုေျပာတယ္။ ဦးဇင္းက မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဒကာႀကီး ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္ေပးၿပီး ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ပူးေပါင္းပါဝင္ခြင့္ေပးလိုက္ပါ။ ဒါဆိုရင္ အစိုးရပိုၿပီး ဂုဏ္တက္တာေပါ့ဆိုေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ လက္မခံဘူးဆိုၿပီး စကားရပ္ၿပီး ထျပန္သြားတာပဲ။ 

ေမး - ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ျပန္ ၾကည့္ရင္ ဘာသာတရားေတြရဲ႕ အျမင့္ ဆံုး သာသနာပိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြကေန ႏွစ္ဖက္ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးထိန္းသိမ္းတာမ်ိဳး မေတြ႕ရဘူး။ ဆိုလိုတာက အာဏာစက္နဲ႔ပဲ ထိန္းေနတယ္။ ဓမၼစက္နဲ႔ ထိန္းတာ အားနည္းေနတယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္ ဘုရား။ အဲဒီအေပၚမွာ အရွင္ဘုရားရဲ႕ အျမင္ကို မိန္႔ပါဦးဘုရား။ 
ေျဖ - သာသနာပိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ မဟနေပါ့။ သူတို႔လမ္းစဥ္ေတြ၊ မူဝါဒေတြ ဘယ္လိုရွိလဲေတာ့ ဦးဇင္းတို႔မသိပါဘူး။ ဒီအေရးကိစၥမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္အေရး ကိစၥမွ ဝင္မပါပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဦးဇင္းက မေျပာသာဘူးေပါ့။ ပဋိပကၡေတြ ရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကို အေသအခ်ာ စံုစမ္း ၿပီး ကာကြယ္ဖို႔ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ တားဆီး ဖို႔ အစၥလာမ္အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွာလည္း တာဝန္ရွိပါ တယ္။ သူတို႔ကိုလည္း ဦးဇင္းက အၿမဲတမ္း တိုက္တြန္းတယ္၊ ဖိတ္ေခၚတယ္၊ မရဘူး။

ေမး - ပဋိပကၡ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ ၉၆၉ တံဆိပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျခားေသာ ဘာသာဝင္ ေတြရဲ႕ စိုးရိမ္ေနမႈအေပၚမွာေရာ။ 
ေျဖ - အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြကို ဦးဇင္းေျပာခ်င္တာက ၇၈၆ ဆိုတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ ျမန္မာျပည္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တာ ၁၉၃၈ ကလို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကို ဘယ္သူကမွ အႏၲရာယ္လို႔ မျမင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ျမန္မာေတြက အဲဒီေလာက္ သေဘာထားႀကီးခဲ့ၾကတာပါ။ လက္ခံထား ၾကတာပါ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ၉၆၉ ဆိုတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ကလည္း လိုအပ္လို႔ ေပၚ ေပါက္လာခဲ့တာပါ။ ဒါကို သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႔ နားလည္ၾကဖို႔ လိုပါမယ္။ ၉၆၉ ဟာ အၾကမ္းဖက္ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏၲရာယ္ တစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ဟုတ္ၿပီေနာ္။ ၉၆၉ ကို မလိုလားတဲ့အဖြဲ႕ေတြက ပံုဖ်က္ေနၾက တာပါ။ 

ေမး - ဒါဆိုရင္ ၉၆၉ ဟာ အစၥလာမ္ကို တိုက္ခိုက္တဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္ပါသလား။ 
ေျဖ - ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ၉၆၉ ဆိုတာ မြတ္ဆလင္ဆန္႔က်င္ေရး မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ/သာသနာကို ဓမၼဝိနယနဲ႔အညီ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက ကာကြယ္ဖို႔ပါပဲ။ ဒါကို အႏၲရာယ္တစ္ခုလို႔ ျမင္ေအာင္ ပံုဖ်က္ေနၾကတာပါ။ ဒီေန႔ ဦးဇင္းတို႔ထုတ္တဲ့ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ ပါပါ တယ္။ မြတ္ဆလင္ ၃ မ်ိဳးရွိမယ္။ နံပါတ္ တစ္က ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံနဲ႔ မဆန္႔က်င္ဘဲ လိုက္ေလ်ာညီေထြေနတတ္ တဲ့ ျမန္မာျပည္ကိုခ်စ္တဲ့ မြတ္ဆလင္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ သူတို႔အတြက္ ဦးဇင္းတို႔ မိတ္ေဆြေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ေမတၱာထားၿပီး အကာအကြယ္ေပးရမွာေပါ့။ ႏွစ္က တိုင္းတပါးကိုခ်စ္တဲ့ မြတ္ဆလင္ သူတို႔ကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး မိတ္ေဆြ ျဖစ္ေအာင္ စည္း႐ံုးသြားရမွာေပါ့။ နံပါတ္ သံုးကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို အစၥလာမ္မစ္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ မြတ္ဆလင္ ေတြရွိတယ္။ သူတို႔ကိုေတာ့ ဓမၼဝိနယနဲ႔ အညီ ဥပေဒေဘာင္ထဲကေန ကာကြယ္ သြားမယ္။ 

ေမး - ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားအသံလႊင့္ေတြ႕ဆံုခန္းတစ္ခုမွာ ေဝဖန္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီေဝဖန္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္းမိန္႔ပါဦး ဘုရား။ 
ေျဖ - ေဒၚစုမို႔လို႔ မေဝဖန္ရဘူးလို႔ေတာ့ မရွိဘူးထင္ပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ေဝဖန္တယ္ ဆိုတာက အမွားေသးေသး ေလးကေန အမွားအႀကီးႀကီး မျဖစ္ေအာင္ နည္းနည္း လြဲတာကေန အလြဲႀကီး မလြဲသြားေအာင္ တည့္မတ္သင့္ရင္ တည့္မတ္ရမွာေပါ့။ ကိုယ့္ခ်စ္တဲ့သူရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ေထာက္ျပရဲတဲ့ သတၱိ၊ ကိုယ္မုန္းတဲ့သူရဲ႕ အားသာခ်က္ကို ေထာက္ခံေျပာဆိုရဲတဲ့ သတိၱေတာ့ ဦးဇင္းတို႔မွာ ရွိဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ 

ေမး - ဦးဇင္းအေနနဲ႔ထပ္ၿပီး မိန္႔ခ်င္တာရွိရင္ မိန္႔ပါဘုရား။ 
ေျဖ - အားလံုးကိုေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဦးဇင္း ဒီလိုေျပာရင္ မုန္းမယ္ဆိုတာ သိပါတယ္။ ျပည္သူမုန္းလို႔ ဦးဇင္း သမိုင္းမွာ တရားခံ မျဖစ္ပါဘူး။ ေျပာသင့္တာမေျပာလိုက္မိလို႔ အမွားက်ဴး လြန္မိသြားရင္သာ သမိုင္းမွာ တရားခံျဖစ္ တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းေျပာတာပါ။ ဒီေလာက္ပါပဲ။


နဒီလိႈင္ (IR)

No comments:

Post a Comment