၆-၉-၂ဝ၁၅ထုတ္ဆဲဗင္းေဒး ေန႔စဥ္ သတင္းစာ မွာ ေမာင္နံ႔သာရဲ႕ 'ေစာလူးလို
အေတြးႏုံ႔ ရင္ျဖင့္' ေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ သူ႔ေဆာင္းပါးထဲမွာ
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ စာေၾကာင္းတခ်ဳိ႕ပါလာတယ္။
'ဒီၾကားထဲ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ က ေဒၚစုႏုိင္ ရင္ မြတ္တိုင္းျပည္ျဖစ္ဖို႔
နီးစပ္ သြားၿပီ ဆိုၿပီးေရးလို႔ သူ႕သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ အရင္းေတြကေတာင္
ေဝဖန္တာေတြ ဖတ္ရတယ္။ အဲဒီစာေရးဆရာ က ေဒၚစုလြတ္ခါစ က ေဒၚစုရဲ႕
ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕ေတြေရးၿပီး စာအုပ္ထုတ္ခဲ့ေသးတယ္ ဆိုပဲ'
ကြၽန္ေတာ့္နာမည္တပ္ၿပီးေရးဖုိ႔ ဝန္ေလးေနေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေရးတာပဲဆိုတာ
ခ်က္ခ်င္းပဲ သိလိုက္ပါတယ္။ 'မဟုတ္ရင္ မဟုတ္ေၾကာင္း ျပန္ရွင္းျပရမယ္'ဆိုတဲ့
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၾသဝါဒအရ သံသယကင္းေအာင္ ျပန္ရွင္းျပဖို႔လိုလာပါတယ္။
၄-၉-၂ဝ၁၅ထုတ္ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္မွာ'အ ျမင္မမွန္ရင္မရွင္သန္ႏုိင္ဘူး'ဆိုတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ေရး ခဲ့ တဲ့ ေဆာင္းပါးကို သူကရည္ၫႊန္းေျပာဆိုေနတာပါ။
ဒီေဆာင္းပါးဟာ ဝိဘဇၨပဲ့တင္သံ(၂) မွာပါတဲ့ အရွင္ဥတၱမ(တြင္းမ)ရဲ႕ ေဆာင္းပါး
ကို ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ထားျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ 'မြတ္ႏုိင္ငံ' ဆိုတဲ့ စကားလံုးကလည္း
အရွင္ဥတၱမရဲ႕ ေဆာင္းပါးထဲက အသံုးအႏႈန္းပါ၊ 'ေဒၚစုသမၼတျဖစ္ရင္
မြတ္ႏုိင္ငံျဖစ္မျဖစ္ သံုးသပ္ၾကည့္ရေအာင္'လို႔ အရွင္ဥတၱမေရးခဲ့တဲ့အေပၚ
ကြၽန္ေတာ္က ျပန္သံုး သပ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ခိုးဝင္ဘဂၤါလီေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဒၚစုရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္၊ ၁၉၈၂ ႏုိင္ငံ သား
ဥပေဒအေပၚ ေဒၚစု ရဲ႕ သေဘာထားတို႔ကို ေဖာ္ျပၿပီး ေဆာင္းပါးနိဂံုးမွာဒါ့ေၾကာင့္ ေဒၚစုကို အေၾကာင္းျပဳ ၿပီး မြတ္အင္အားစုႀကီးထြားလာႏုိင္ တယ္။ေဒၚစုကိုယ္တိုင္က လက္ကမ္းႀကိဳဆိုေနရင္ မြတ္ႏုိင္ ငံ ျဖစ္သြားဖို႔
ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ဳိးသားေရးအင္အားစုႀကီးက
အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို ပိုၿပီးေတာ့
ႏုိးႏုိးၾကားၾကား လုပ္ေဆာင္ၾကရလိမ့္မယ္။ ေဒၚစုနဲ႔ NLD ပါတီကို
မဲေပးေရြးခ်ယ္မိရင္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ဘာသာျခား
လူမ်ဳိးျခားေတြလက္ထဲ ဝကြက္အပ္ႏွံလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ NLD ကို
ေပးမယ့္ဆႏၵမဲ လက္မွတ္ဟာ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားဆီမွာ ကြၽန္ခံပါမယ္လို႔
လက္မွတ္ ထိုး ေလွ်ာက္လႊာတင္လိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ ဝိဘဇၨဥာဏ္
ခ်ာတူးလန္မ်ားကို သိေစအပ္ပါတယ္' လို႔ေရးခဲ့ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ကဒီနိဂံုးသံုးသပ္ခ်က္ကိုဓာတ္ပံု႐ုိက္ၿပီး အြန္လိုင္းေပၚတင္တယ္။
ဖြတယ္၊ တခ်ဳိ႕က ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္လံုးတင္တယ္။ထံုးစံအတိုင္းမွတ္ခ်က္ေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးထြက္လာတယ္။ ဆဲသူ ေတြရွိသလို ေထာက္ခံသူေတြလည္း အျပည့္ဆိုပဲ။
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ရင္းႏွီးသူေတြ သိၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီလူ
မႈကြန္ရက္ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ေတာင္စဥ္ေရမရ ေလွ်ာက္ေရးေနတာေတြ အခ်ိန္
ကုန္ခံၿပီး ဖတ္မေနဘူးဆိုတာ ...။
ခုိင္မာတဲ့သတင္းဌာနႀကီးေတြကမဘသနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာေျပာသလဲ ဆိုတာေလာက္ပဲ
အာ႐ုံစိုက္ ထားပါတယ္။အဲဒါေတာင္အခ်ိန္မရလို႔ကိုယ္တိုင္ေစာင့္ၾကည့္
နားေထာင္တာမ်ဳိးေတြ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ဆရာေတာ္သံဃာ ေတာ္မ်ား၊
မိတ္ေဆြမ်ား၊ တပည့္မ်ားက ေျပာျပလာ ရင္ေတာ့ ေသေသ ခ်ာခ်ာ သံုးသပ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က ပံုႏွိပ္ မီဒီယာလို႔ေခၚတဲ့ သတင္းစာဂ်ာနယ္ေတြပဲ အဓိက ထားၿပီး
ဖတ္မွတ္ပါတယ္။ အဲဒီပံုႏွိပ္ မီဒီယာေတြထဲမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ထူးထူးေထြေထြ
ေဝဖန္ ထားတာ မေတြ႕မိပါဘူး။ အခုေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕
သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြက
ေဝဖန္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုေဝဖန္ၾကတယ္ဆိုတာ အတိအက်မသိရေပမယ့္
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေဝဖန္ေရးကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္
ေဝဖန္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ မဟုတ္မမွန္
လုပ္ႀကံေရးသားထားတာမ်ဳိးကေတာ့ ေဝဖန္ေရးအရာ မေျမာက္ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း စာေပ ေလာကမွာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္
စာေပေဝ ဖန္ေရး ေဆာင္းပါးေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေရးခဲ့တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔
ရင္းႏွီးခင္မင္သူေတြ ရဲ႕ စာေပလက္ရာေတြအေပၚမွာလည္း မေထာက္မညႇာ ေဝဖန္ခဲ့ပါတယ္။
လူပုဂိၢဳလ္မ်က္ႏွာထက္ စာေပမ်က္ႏွာ အမွန္တရား မ်က္ႏွာကိုပဲၾကည့္ၿပီး
ေဝဖန္ခဲ့တာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အလြန္ခ်စ္ခင္ေလး စား
ၾကည္ညိဳရတဲ့ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ' အယူအဆ ကို လည္း ေဝဖန္ခဲ့ တာ ပဲ။
ၾသကာသဘုရား ရွိခိုးထဲမွာေတာင္ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးဆိုတာ ရွိပါတယ္ ဆရာရယ္လို႔။
ရင့္က်က္တဲ့ပုဂိၢဳလ္မ်ားအေနနဲ႔ ေဝဖန္ေရးအေပၚဘယ္ေတာ့မွမခါးသီးဘူး။
ေဝဖန္ေရးဟာ ဒီမိုကေရစီ ရဲ႕ အဓိက႐ုဏ္း အဂၤါလကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ
ႏုိင္ငံေရးစနစ္မွာ 'အတိုက္အခံပါတီ'ဆိုတာ အာဏာရပါတီ၊ အစိုးရကို ေဝဖန္ေရးနဲ႔
ထိန္း ေက်ာင္းေပးရတာပဲ။
အထက္မွာေျပာခ့ဲသလိုမိမိရဲ႕ေဝဖန္ခ်က္ဟာေစတနာမွန္ဖို႔နဲ႔အခ်က္အလက္မွန္ဖို႔ ေၾကာင္းက်ဳိးခိုင္လံု ဖို႔ပဲလိုတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း
စုၾကည္ကို္ယ္တိုင္လည္း ေဝဖန္ေရးကို ႀကိဳဆိုေၾကာင္း ၁၆-၉-၂ဝ၁၅ ထုတ္
လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္ အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျပာဆိုခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ကြၽန္ေတာ္မေဝဖန္မီ အေစာႀကီးကတည္းက ဆရာႀကီး
လူထုစိန္ဝင္းက ေဝဖန္ခဲ့ပါ တယ္။ ဆရာႀကီး ေဝဖန္တာ ပုဂိၢဳလ္ေရးေတာင္ပါလိုက္ေသး၊
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဖက္ရွင္မယ္- ေမာ္ဒယ္ဂဲလ္၊ ကာဗာဂဲလ္ အဆင့္ေလာက္နဲ႔
ေက်နပ္ေနတယ္။ တကယ္လုပ္ရမယ့္ ႏုိင္ငံေရးကို မလုပ္ေသးဘူးဆိုတဲ့သေဘာ ဆရာႀကီးက
ေဝဖန္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေဒၚစုဘက္က ခုခံကာကြယ္ ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဒီေနရာ မွာ အခ်ိန္ ကာလ ေခတ္အေျခအေနက စကားေျပာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဖိႏွိပ္ခံေနရခ်ိန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ
လြတ္ေျမာက္ေရးရဲ႕ သေကၤ တျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကိုတစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ နင္းေခ်ခ်ဳိးဖ်က္ပစ္ လိမ့္မယ္ လို႔
မထင္ရက္ခဲ့ပါဘူး။
အစကတည္းက ေဒၚစုအေပၚမွာ ပုဂိၢဳလ္ေရးအရ မီွခိုအားထားခဲ့တာမ်ဳိး လံုးဝမရွိခဲ့ပါဘူး။
တစ္ကိုယ္ေရ ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္စြမ္းထက္ ျပည္သူလူထုႀကီးရဲ႕အင္အားကိုသာလွ်င္
'သမိုင္းရဲ႕အမွန္ တရား'အျဖစ္ယံုၾကည္ခဲ့ပါတယ္။ဒီေနရာမွာ ေမွ်ာ္လင့္တာနဲ႔
ယံုၾကည္တာ အဓိပၸာယ္ခ်င္း ကြာျခားမႈ ရွိတာကို သတိျပဳပါေလ။
ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေဝဖန္ေရးဥာဥ္၊ ေဝဖန္ေရးဇ,ေလးကလည္း ရွိေနေတာ့ ေဒၚစုအေပၚ
ေမွ်ာ္လင့္ေန စဥ္ အခ်ိန္အခါတုန္းကပင္ ေဝဖန္ေထာက္ျပခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။
၆-၉-၂ဝ၁၅ ထုတ္ ဆဲဗင္း ေဒးေန႔စဥ္မွာ ေမာင္နံ႔သာေရးခဲ့တဲ့ 'ေဒၚစုလြတ္ခါစက
ေဒၚစုရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕ေရးၿပီး စာအုပ္ထုတ္ခဲ့ေသးတယ္' ဆိုရာမွာလည္း
ေမာင္နံ႔သာေရးသလို ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
ကြၽန္ေတာ့္ စာအုပ္ပါးပါးေလးကို ေသခ်ာမဖတ္ဘဲ ယုတ္တမ္းစကားနဲ႔ ရမ္းတုတ္လိုက္တာပါ။
အဲဒီတုန္းက စာေပစိစစ္ေရးအဖဲြ႕ မဖ်က္သိမ္းေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္စာအုပ္က ၂ဝ၁၂
ဇန္နဝါရီလမွာ စာမူခြင့္ ျပဳခ်က္နဲ႔ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့တာပါ။ စာ မ်က္ႏွာ ၄၈
မ်က္ႏွာပဲရွိပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေရးခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါးငါးပုဒ္ကို
စုထုတ္ခဲ့တာပါ။
အဲဒီတုန္းကပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလြဲအမွားတစ္ခု ကို ေထာက္ျပေဝ ဖန္ခဲ့ပါ တယ္။
၂ဝ၁ဝ ေအာက္တို္ဘာလထုတ္ ကိုကို (စက္မႈတကၠသုိလ္)ရဲ႕ 'ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ႏွင့္
ေတြ႕ ဆံုျခင္း' စာအုပ္မွာ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က 'ဆႏၵရွိမယ္၊ ဝီရိယရွိရမယ္၊ စိတ္ဓာတ္ရွိရမယ္၊
ဦးေႏွာက္ရွိရမယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ အေျခ ခံၿပီးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမွာေပါ့။
ဗမာအျမင္နဲ႔ ေျပာရရင္ ေအာင္ျမင္ျခင္းတရားေလးပါးေပါ့' လို႔
ေျဖဆိုသြားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္က ဒီလိုေဝဖန္ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။
'ေအာင္ျမင္ျခင္းတရားေလးပါးကို ေျပာရာမွာ 'ဦးေႏွာက္ရွိရမယ္'လို႔ ေျပာသြားတာ
မူလအဓိပၸာယ္နဲ႔ နည္းနည္းအလွမ္းေဝးေနသလိုပါပဲ။ ဒီလိုပါ၊ ေအာင္ျမင္ျခင္းတရားေလးပါး (ဝါ) အဓိပတိတ ရားေလးပါးဆိုတာ -
၁။ ဆႏၵာဓိပတိ-ဆႏၵ
၂။ ဝီရိယာဓိပတိ- ဝီရိယျပင္းထန္ရမယ္
၃။ စိတၱာဓိပတိ- စိတ္အားထက္သန္ရမယ္
၄။ ဝီမံသာဓိပတိ- ထုိးထြင္းသိျမင္ဆင္ ျခင္တတ္ရမယ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိပတိတရားေလးပါး အပါအဝင္ အျခားတရားေတာ္မ်ားမွာလည္း 'ဦးေႏွာက္'အေၾကာင္း ထည့္သြင္းေဟာ ၾကားသြားတာ မေတြ႕မိပါ။'
အဲဒါ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕လား၊ ေထာက္ျပေဝဖန္တာလား။ ဒီေဝဖန္ ခ်က္ပါတဲ့ ေဆာင္းပါးကို
၂-၁၁-၁၁ ထုတ္ နံနက္ခင္းဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါ တယ္။ ေဒၚစုကို
ေျခာက္ျပစ္ကင္းသဲလဲစင္ထင္ၿပီး ဝိုင္းေျမႇာက္ေနခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီလို
ေထာက္ျပခဲ့တာပါ။
ေနာက္တစ္ခါ ေဒၚစုေျပာပံု မရွင္းလို႔
ဒီလိုေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ 'တိုင္း ျပည္အတြက္ အစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္
ရြက္ပါမည္လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားေလ ရာ
ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ဘယ္လိုအခန္းက႑က ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွာလဲ၊ လူထု
ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔လား၊ ပါတီေခါင္း ေဆာင္အေနနဲ႔လား၊
လႊတ္ေတာ္အမတ္ အျဖစ္နဲ႔လား။'
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လႊတ္ ေတာ္ထဲဝင္ခါနီးမွာလည္း ဒီလိုသတိေပး ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
'ပါတီမွတ္ပံုတင္ၿပီးရင္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပဲြ ဝင္၊ မဝင္ဆိုတဲ့ကိစၥ
ဆက္ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကိုယ္တိုင္
ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပဲြႏုိင္လို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္လည္း NLD က
အနည္းစုပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးက အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္သား
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနပါတယ္။ ဒီေန႔
လႊတ္ေတာ္အေနအထားကိုလည္း အား လံုးေတြ႕ျမင္ေနၿပီးသားပဲ၊
ေမးခြန္းေတြ ႀကိဳတင္ရမယ္။ ပယ္တာလည္းရွိမယ္။ အေမးတျခား၊ အေျဖတျခား
ျဖစ္ေနတာေတြလည္း သတင္းစာဂ်ာနယ္ေတြထဲ ေတြ႕ေနရတယ္။ ဒီလို လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ NLD အမတ္မ်ား ျပည္သူကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး
ဘယ္လိုစခန္းသြားၾကမွာလဲ'
အဲဒါ ၂ဝ၁၁ မွာ ကြၽန္ေတာ္ေရးခဲ့တာပါ။ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕လား။ ေဝဖန္ခ်က္လား ထမင္းစားၿပီး ႀကီးျပင္းလာသူမွန္ရင္ ခဲြျခားႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
အခု ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြ ေရာက္ခါနီးမွ ေဝဖန္ခဲ့ တာမဟုတ္ဘူး။ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြ အႀကိဳကာလကတည္းက ေရးသင့္တာ ေရးခဲ့ပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကမွ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္
အျမင္ေျပာင္းလဲမႈရွိခဲ့တာကို ေအာက္ပါအတိုင္း ကြၽန္ေတာ္ေရးခဲ့တာကို ေထာက္ဆၿပီး
သံုးသပ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
'ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း သမၼတႀကီးကို ယံုလိုက္ပါ၊
ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ ယံုၾကည္လိုက္ပါလို႔ ၁၃၇၃ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔မွာ
ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ ကိုဇာဂနာကို အားပါးတရ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။'
အခုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ကိုယ္တိုင္က သမၼတႀကီးအေပၚမွာ
ဘယ္လိုသေဘာထားခဲ့ၿပီလဲဆိုတာ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ၾကက္ဥအေရာင္
တိမ္ေတာင္သဖြယ္ မင္းေရးက်ယ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးမွာ အၿမဲတမ္း
ရန္သူမရွိ၊ အၿမဲတမ္းမိတ္ေဆြမရွိဆိုတဲ့ စကားဟာ ေဒၚစုအတြက္ ေရွးပညာရွိမ်ား
ထားရစ္ခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းေပပဲလား။
ကြၽန္ေတာ္ကား ေဒၚစုအေပၚမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားေနခ်ိန္မွာပင္ ေဒၚစုကို
ရာႏႈန္းျပည့္ယံုၾကည္လုိက္ပါလို႔ မေျပာခဲ့ပါ။ ေဒၚစုအေပၚ ေဝဖန္ေရးႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းသာ ထားခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ လံုးလံုးပ်က္ျပယ္ကာ စိတ္ကုန္သြားတာကေတာ့ ကမၻာေက်ာ္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးအခင္းႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ေနပါတယ္။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၄ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညမွာ လက္ပံေတာင္းေတာင္
ေၾကးနီစီမံကိန္း ရပ္စဲေရးအတြက္ သပိတ္စခန္းဖြင့္ထားတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို
သက္ဆိုင္ရာက သူပုန္စခန္းတစ္ခုကို ဝင္စီးသလို မီးေလာင္ဗံုးေတြနဲ႔
ပစ္ခတ္ေဖာက္ခဲြ ၿဖိဳခြင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ကို 'မိစၧာဒိ႒ိလုပ္ ရပ္' လို႔
ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ေဝဖန္သံုးသပ္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ က ၁၂-၁၂-၂ဝ၁၂ ထုတ္Weekly ELEVEN ဂ်ာနယ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဝဖန္ခဲ့ပါတယ္။
'မိစၧာဒိ႒ိတို႔ရဲ႕ အလုပ္ေတြထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရာ ေမ်ာပါေနၿပီလား။
ေဒၚစုအေနနဲ႔စကား ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေျပာခဲ့ပါရဲ႕လား။ ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္ေျပာဆိုရာမွာ ပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးတာဟာ အခုမွ မဟုတ္ဘူး။
နည္းနည္းႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာခဲ့ၿပီ။
(ဆိုလိုတာက ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အရင္ကတည္းက ပ်က္စီး ေနတာ)၊
ဦးပိုင္လီမီတက္ဆိုတာလည္း ဦးပိုင္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာဆိုေတာ့ ကြၽန္ မတို႔
ဒီကိစၥကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါမွာ သ ေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့
အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးကို ဦး တည္ၿပီးေတာ့ပဲ ခ်ဥ္းကပ္မယ္'လို႔ ၃-၁၂-၂ဝ၁၂
ထုတ္ ဒီလိႈင္းဂ်ာနယ္မွာ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
သေဘာထားႀကီးပါ၊ သည္းခံပါ၊ စိတ္ရွည္ပါ၊ ႏုိင္ငံႀကီးသား ပီသပါ ဆိုတာေတြကို
ျပည္သူေတြကိုပဲ ေျပာေနတာျဖစ္ၿပီး 'ဝမ္ေပါင္ႏွင့္ ဦးပိုင္'ဘက္ကိုေတာ့
ျမားဦးေတာင္ မလွည့္ရဲခဲ့ရွာဘူး။ 'စီမံကိန္း ရပ္သြားေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့
အေျခအေန မရွိပါဘူး'လို႔လည္း ဆိုတယ္။
'ဒီေၾကးနီစီမံကိန္းၿပီးတဲ့ ေနာင္ ႏွစ္ ၃ဝ မွာလည္း ေဒသခံေတြဟာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႔
ရပ္တည္ႏုိင္ဖု႔ိကို ၾကည့္ ၿပီးလုပ္သြားမယ္'လို႔ ေဒၚစုက ၿပီးစလြယ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ေနာင္ ႏွစ္ ၃ဝ မွာ ေဒၚစုလည္း မရွိေတာ့ (ေသၿပီ)၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေသၿပီ၊
လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီးလည္း အခါတစ္ရာမက ေသခဲ့ေလၿပီ။ အနိစၥတရားကို မျမင္ဘဲ
ျပည္သူေတြရဲ႕ ဒုကၡအေပၚမွာ ဒုကၡေတြ ထပ္ပိုးေပးခဲ့တဲ့ ေဒၚစု။ ေဒၚစုဟာ
စစ္တပ္ဦးပိုင္နဲ႔ တ႐ုတ္ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီဘက္က ရပ္တည္ခဲ့တာ ထင္ရွားပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္
လက္ပံေတာင္းေတာင္ေဒသခံ အေမႀကီးတစ္ေယာက္က
'ငါတို႔ လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီးကိုလည္း ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရၿပီး ေဒၚစုကိုလည္း ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရေလၿပီ'လို႔ ရင္နာနာနဲ႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။ မီးေလာင္ဗံုးကို မီးခိုးဗံုးလို႔ တိုင္းသိျပည္သိ ကမၻာသိ
လိမ္ညာဖံုးဖိေျပာဆိုခဲ့တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆီမွာ သစၥာတရားဆိုတာ
မူးလို႔မွ ႐ွဴစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
ဒီထက္ဆိုးတာကေတာ့ ေၾကးနီစီမံကိန္း
စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒အေနနဲ႔ ၁၄-၃-၂ဝ၁၃ က လက္ပံေတာင္းေတာင္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး လက္ညိႇဳးေငါက္ေငါက္ထုိးကာ
'ဒီေနရာဟာ ေၾကးနီသိုက္ႀကီးရဲ႕ ဗဟိုခ်က္မပဲ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဟာဒီလယ္တီသိမ္၊
ဘုရားေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္' လို႔ ၫႊန္ၾကားခဲ့ျခင္းပါပဲ။ ေဒၚစု ရဲ႕
မိစၧာဒိ႒ိလုပ္ရပ္ေတြ ပိုၿပီးထင္ရွားခဲ့ေပၿပီ။ အနႏၲေက်းဇူးေတာ္ရွင္
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ တန္ဖိုးနဲ႔ ဦးပိုင္၊ ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီတို႔ရဲ႕
တန္ဖိုးကို ဘယ္လိုမွ ခ်ိန္ထိုးလဲလွယ္ျခင္း မျပဳႏုိင္ပါၿပီ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆီက သာသနာကို
ျပစ္မွားေစာ္ကားတဲ့ ဓာတ္စုတ္၊ ဓာတ္ပဲ့၊ ဓာတ္ညံံ့ေတြ ကြၽန္ေတာ့္ဆီ ကူးစက္လာမွာ စိုးရိမ္ပါတယ္။
အဲဒီညမွာပဲ ႐ုံးမွာအိမ္မွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ေဒၚစုရဲ႕ ပံုေတြ ျပကၡဒိန္ေတြ
'သြားေရာ့လဟယ္' ဆိုၿပီး အမိႈက္ပံုမွာ စြန္႔ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ (က်န္စစ္သားက
ေစာလူးမင္းကို စြန္႔ခဲ့တာထက္ ပိုပါတယ္)
ၿပီးေတာ့ ဘဂၤါလီ မြတ္ဆလင္ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားေတြဘက္က
ရပ္တည္ကာကြယ္ေျပာဆိုခဲ့တာေတြ၊ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကို ေဒၚစုနဲ႔ NLD က
သဲႀကီးမဲႀကီး ကန္႔ကြက္ခဲ့တာေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို
ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဒၚစုမဲႏုိင္ရင္
တိုင္းျပည္ႀကီး
'ေျပာင္းလဲ'သြားမယ္လို႔ ထင္ေနသူေတြကို ေျပာလိုက္ပါရေစ။
ေျပာင္းတာမေျပာင္းတာ မေသခ်ာေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ဗုန္းဗုန္းလဲ ၿပိဳက်ပ်က္စီးသြားမွာကေတာ့ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလဲြပါလို႔။
ေမာင္ေသြးခြၽန္္
၆-၉-၁၅
No comments:
Post a Comment