Wednesday, April 2, 2014

ဆြမ္းအုပ္ေလး

မေန႔က ရြာ မွာ အကိုဝမ္းကြဲ က လွဴတယ္ ။ သား နဲ႔ ေျမး ကို ေပါင္း လွဴ တာ တဲ႔ ။ ကၽြန္ေတာ္ က အဘိုးေလးဝမး္ကြဲ ျဖစ္ၿပီး ေတာ႔ ၊ အဘြား ကေတာ႔ ရွင္ျပဳ ႏိုင္တဲ႔ “တီ” ရၿပီေပါ႔ ။ သူ႔ရဲ့ “တီ” သာမေဏေလးကို ဖူးရင္း အဖြား ေတာ႔ အေတာ္ေလး ၾကည္ႏူးေနရွာမယ္ထင္တယ္ ။ ရြာ ကို ဖုန္းဆက္ေတာ႔ ထူးထူးျခားျခား အဖြားနဲ႔ စကားေျပာခ်င္ေနမိတယ္ ။ အဖြား က အသက္လည္း ၉၀ ေက်ာ္ၿပီ ၊ ေလျဖတ္ထားတာ ဆိုေတာ႔ လမ္းလည္းေကာင္းေကာင္း
မေလွ်ာက္ ႏိုင္ ၊ အိမ္မွာလည္း ဖုန္းရွိတာ မဟုတ္ေတာ႔ အဖြား နဲ႔ စကားမေျပာရတာ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ ။ မေန႔ ကေတာ႔ အဖြား လည္း သတိရတာနဲ႔ ေနေကာင္းလား ေမးရင္း ျမန္းရင္း နဲ႔ ဖုန္းရွိတဲ႔ အိမ္က ဦးေလး က မင္း အဖြားနဲ႔ ေျပာခ်င္ ငါ ဖုန္းသြားေပးေပးမယ္ ၊ ဖုန္း က အားသြင္းတဲ႔ ဟာ ဒီတိုင္းမယူသြားလို႔ရတယ္တဲ႔ ။ အဲဒါ ဆို သြားေပးေပးပါဗ်ာ ဆိုလို႔ အဖြား နဲ႔ စကားေျပာရတယ္ ။

သာေၾကာင္း မာေၾကာင္းေလးေတြ ေမးၿပီး … “ အဘြား တေန႔ တေန႔ ဘာေတြ လုပ္ေနတုန္း ”ဆိုေတာ႔ … “အဘြား ဆြမ္း ပို႔ ရင္း သီလ ယူ ေပါ႔ ” တဲ႔ ။ “ဆြမ္း ပို႔ ဆိုေတာ႔ အဖြား က လမ္းေကာင္းေကာင္းေလွ်ာက္ႏိုင္လို႔လား ..ဆြမ္းအုပ္ႏိုင္လို႔လား ”ဆိုေတာ႔ “ မင္းႏွမ လိုက္ပို႔ ခိုင္းရတာ ..အေမကေတာ႔ ေတာင္ေဝွးနဲ႔ ႀကိဳသြားႏွင္႔ရတာေပါ႔ ” တဲ႔ ။

အညာေဒသ ေခ်ာင္က်က် ခပ္ေခါင္ေခါင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာမွာ အိမ္ေျခ ၄၀၀ ေက်ာ္ရွိတယ္ ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေတာရေက်ာင္းမပါ အၿမဲတမ္း ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ရွိတဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတိုက္ ၄ ခုရွိတယ္ ။ ေခတ္ မတူ ၊ လက္ရာမတူတဲ႔ ေစတီေပါင္း က ၇၄ ဆူရွိတယ္ ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတိုက္ ၄ ခု မွာ ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခုရဲ့ ေက်ာင္းဒယကာ ေတြ က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဘိုးရဲ့ အဆက္ေတြ ေပါ႔ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ ဘယ္ႏွ ဆက္ မွန္းမသိတဲ႔ ဘိုးႀကီး ဘြားႀကီးေတြ လွဴခဲ႔ ၾကတာ ။ ရြာ အေရွ့ဘက္ ထြက္လိုက္ လို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဝင္ရင္ ၄ ဆူတန္း ဘုရားရယ္ ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတိုက္ ကပ္လ်က္ရွိတယ္ ။ ေမြးခ်င္း ၅ ေယာက္မွာ မိန္းကေလး ၄ ေယာက္ ၊ ေယာက်ာၤးေလးတစ္ေယာက္ရွိခဲ႔တယ္တဲ႔ ။ မိန္းကေလး ၄ ေယာက္ကေတာ႔ အပ်ိဳႀကီးျဖစ္ၿပီးေတာ႔ ေယာက်ာၤးေလး တစ္ေယာက္ က အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ ျပန္႔ လာခဲ႔ၾကတာလို႔ ဆိုတယ္ ။ ၄ ဆူတန္း ဘုရား ကေတာ႔ ညီအစ္မ ၄ ေယာက္ရဲ့ ယက္ကန္းယက္ခ ၊ ဗိုင္းငင္ခ နဲ႔ တည္ခဲ႔ ပီးေတာ႔ ေမာင္ကေတာ႔ ေက်ာင္းေဆာက္ပီး လွဴ ခဲ႔တာတဲ႔ ။

ဘ ကေန ဘီ ၊ ဘီကေန ေဘး ၊ ေဘးကေန ဘင္ ၊ ဘင္ကေန ဘီ ၊ ဘီကေန အဘုိး/အဘြား လက္ထက္ ထိ လက္ဆင္႔ ကမ္း လာ ၾကတာ ကေတာ႔ အဖြားအိမ္ က ဆြမ္းအုပ္ ေလးပဲ ။ မနက္ ခင္း မိုးလင္းၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အဖြား တို႔ ၊ ေဒၚေလး တို႔ က ပိ႑ပါတ္ ဆြမ္းအတြက္ ဆြမ္းခ်က္ ၊ အဖြားအိမ္မွာ သြားအိပ္ တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ညီကို တေတြ ကေတာ႔ အိမ္ေရွ့ က သံဃာေတြ ၾကြ မဲ႔ လမ္းမွာတံျမက္စည္း လွည္း ရတယ္ ။ ၿပီးေတာ႔ လယ္ေတာ သြားၾကမဲ႔လူေတြ အတြက္ ထမင္းခ်ိဳင္႔ ထည့္ေပးရတယ္ ။ သံဃာေတြ ပိ႑ပါတ္ ဆြမ္းေလာင္းၿပီး တဲ႔ ခ်ိန္ ဆိုရင္ အဖြား က ဆရာေတာ္ ဆြမ္းအုပ္ ပို႔ ဖို႔ အတြက္ျပင္ၿပီ ။

အိမ္ေရွ့ ကကြပ္ ပ်စ္ ကေလးမွာ လင္ဗန္း နဲ႔ ဆြမ္းအုပ္ကေလးရယ္ ၊ ဟင္းခြက္ကေလးေတြရယ္ ကို အုပ္ေဆာင္းေလး အုပ္ၿပီးခ်ထားတယ္ ။ ရြာ အေနာက္ပိုင္း မွာ ေနတဲ႔ အိမ္က အေမ ကလည္း မနက္ ၉ နာရီ ခြဲ ၁၀ နာရီေလာက္ ထမင္းဟင္းက်က္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ထမင္းေလးတစ္ခြက္ ၊ ဟင္းေလး ေတြ ယူၿပီး ဆြမ္းအုပ္သြားေပါင္းတယ္ ။ ရြာေတာင္ပိုင္း ေနတဲ႔ ဦးႀကီးတို႔ အိမ္ကလည္း ဆြမ္းနဲ႔ဟင္းေလးေတြ ယူလာၿပီး အဖြားအိမ္ကိုလာေပါင္းတယ္ ။ ေနာက္ ေျမာက္ပိုင္းက အရီးႀကီး တို႔ အိမ္ကလည္း လာေပါင္း ။ အဖြားအိမ္ေဘးနား က အဘိုးရဲ့ ေမာင္ႏွမ ဝမ္းကြဲ ေတြ ၊ ညီ ဝမ္းကြဲ ေတြကလည္းလာေပါင္း ၾကတယ္ ။ အဲလို နဲ႔ ဆြမ္း အုပ္ေလး က ဟင္းေကာင္း မပါ ေပမဲ႔ ဟင္းခြက္ေလးေတြ ၇ ခြက္ ၊ ၈ ခြက္ ၊ ဆြမ္း ခ်ိဳင္႔ နဲ႔ ျပည့္သြားတယ္ ။လူေတြ အားလံုး စံုၿပီ ဆိုမွ အဖြား က ဆြမ္းအုပ္ေလး ေခါင္းေပၚ ရြက္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဆြမ္းသြားပို႔တယ္ ။ သီလယူတယ္ ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း က ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကလည္း တျခားဆြမ္းဟင္းေတြ နဲ႔ ဆြမ္းဝိုင္း က အဆင္သင္႔ ျဖစ္ေနေပမဲ႔ အဖြားတို႔ အိမ္က ဆြမ္းအုပ္ေလးကို အၿမဲေစာင္႔ တတ္တယ္ ။ တခါတခါ အဖြား က ဟင္းမက်က္ ေသးလို႔ ေနာက္က်တဲ႔ခါ ၁၁ နာရီရွိၿပီဆိုရင္ ဆရာေတာ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ကို အဖြားတို႔ အိမ္ လႊတ္ ပီး ေခၚခိုင္းတယ္ ။ ဆြမ္းအုပ္ေရာက္မွ ဆရာေတာ္က ဘုန္းေပးတယ္ ။

ဒါက တစ္ေန႔ တစ္ရက္မဟုတ္ဘူး ။ တစ္ႏွစ္ တလ မဟုတ္ဘူး ။ တစ္ဘဝ တစ္လက္ထက္မဟုတ္ဘူး။ အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းခဲ႔ ၾကတဲ႔ ဆရာဒကာ ဆက္ဆံေရး ။ ဒီဆြမ္းအုပ္ေလး ကို အဘီ တို႔ က … အဘိုးကို ဥစၥာပစၥည္း အေမြနဲ႔ အတူ အေမြေပးခဲ႔တယ္ ။ အဘိုးဆံုး တဲ႔ခါ အဘိုးရဲ့ ဇနီးမယားျဖစ္တဲ႔ အဘြား က ဆက္ ၿပီး လက္ဆင္႔ကမ္းယူခဲ႔တယ္ ။ ဆြမ္းအုပ္ေလးနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ဘယ္ဆရာေတာ္လက္ထက္တုန္းက ဘယ္လိုေလးႀကံဳခဲ႔တာ ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ က ေတာ႔ ဘာကို မႏွစ္သက္တာ ၊ ဘာကို ႏွစ္သက္တာ ။ ကေမာက္ ကမ အျဖစ္ပ်က္ေလးေတြ စ တာေလးေတြက ေျမးျမစ္ေတြ ျဖစ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္အိပ္ယာ ပံုျပင္ေလးေတြ ၊ ပံုတိုပတ္စ ေလးေတြ အျဖစ္ ရင္ထဲမွာ ဝင္ေရာက္ ေနရာယူခဲ႔ၾကတာ ။ အဲဒီ ႏွလံုးသားေလးေတြ နဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟာ အရြယ္ေရာက္လာတဲ႔ခါ အဲဒီဆြမ္းအုပ္ေလး ကို လက္ဆင္႔ကမ္းအေမြဆက္ခံဖို႔ မပင္မပန္းပဲ အလိုလို အဆင္သင္႔ ျဖစ္ေနတတ္ ခဲ႔ ၾကတာ ။

ဒီဆြမ္းအုပ္ေလး ကို သားသမီး ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြ က ဟင္းေလးေတြလာေပါင္းတဲ႔ခါ ။ အဘိုးတို႔ ၊ အဘြားတို႔ က ဟင္းေလးေတြ ၾကည့္ၿပီး ဘယ္သူ႔အိမ္က ဟင္းကေတာ႔ ဟင္းမေကာင္းဘူးဟဲ႔ ။ ဆီးမျပန္ဘူးကြ ။ မင္းတို႔ စီးပြားေရးေရာအဆင္ေျပၾကရဲ့လား ။ အိမ္တြင္းေရးေရာ သာယာၾကရဲ့လား မသိ ဆိုၿပီး ႏွဳတ္ထြက္ စကားေလးေတြ နဲ႔ သံုးသပ္ တတ္ၾကတယ္ ။ ဆြမ္းၾကမ္း ၊ ဟင္းၾကမ္း ပဲ ေန႔စဥ္ ဆက္ တိုက္ လာေပါင္းတဲ႔ခ်ိန္ဆို ဆန္ထည့္ထားတဲ႔ ခြက္ေတာင္းကေလး ကိုင္ ၊ ေငြတိုေငြစ ကေလးေတြ လံုခ်ည္ၾကား လိပ္ၿပီး အဖြား က အိမ္ဘက္ေရာက္ေရာက္လာ တတ္တယ္ ။ ပီးေတာ႔ သူ႔သမီး ျဖစ္တဲ႔ အေမ႔ ကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ မွာေပါ႔ ။ ေတာသူေတာင္သားေတြ မို႔ ေငြေၾကးပမာ ဏ မ်ားမ်ားစားစား မလွဳဒါန္း ႏိုင္ၾကေပ မဲ႔ ဒီဆြမ္းအုပ္ေလး ကေတာ႔ ဘယ္ႏွ ႏွစ္ မွန္းမသိေအာင္ အသက္ရွည္ေနတုန္းပဲ ။ အဲဒီဆြမ္းအုပ္ မွာ သံုးတဲ႔ တခ်ိဳ႔ ေၾကးဇြန္း ေလးေတြက အသက္ ၄၅ ေက်ာ္ ေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ေဒၚေလးထက္အသက္ႀကီးတယ္။

အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ ေလျဖတ္ လို႔ ေကာင္းေကာင္းလမ္းမေလွ်ာက္ ႏိုင္တဲ႔ ဆြမ္းဒါယိကာမ ႀကီး ကၽြန္ေတာ္႔ အဘြား ကေတာ႔ ဒီေန႔ ဒီခ်ိန္ထိ ဇြဲ မေလ်ာ႔ ပဲ ေတာင္ေဝွးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ဆြမ္းပို႔ ေနတုန္းပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းထိုင္ခဲ႔တဲ႔ဆရာေတာ္ႀကီးက ျပန္လြန္လို႔ ေနာက္ထပ္ ေက်ာင္းထိုင္တဲ႔

 ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း အဘြားရဲ့ ဆြမ္းအုပ္ ေလး ကို ေစာင္႔ၿပီး ဆြမ္းပို႔ေပးတုန္း 
ပါ ပဲ ။ ေခတ္ဆိုး ၊ ေခတ္ေကာင္း ေတြ အလီလီ ျဖတ္ခဲ႔ၾကတယ္ ။
ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ေတြ အခါခါ ေျပာင္း ခဲ႔ ၾကတယ္ ။ ဆြမ္းဒကာ ၊ ဆြမ္းအမ ေတြ ေျပာင္း ခဲ႔ ၾကတယ္ ။ ဆြမ္းအုပ္ေလး ကေတာ႔ အစဥ္းအဆက္ ဆက္လက္ အသက္ရွင္ေနတုန္းပါပဲ ။ လက္ဆင္႔ ကမ္း ေနၾကတုန္းပါပဲ ။

Globalization ေခတ္မွာ ယဥ္ေက်းမွဳေတြက ေရာေႏွာစီးဆင္း ကုန္ၾကတယ္တဲ႔ ။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေတာ႔ ဘာသာေပ်ာက္မွာ ေၾကာက္ေနရွာသူေတြေရာ ၊ ငါတို႔ဘုန္းႀကီးက မွ ကတံုးပိုေျပာင္တာ ဆိုသူေတြေရာ နဲ႔ .. ဥပါသိကာ ဘြဲ႔ ခံ ခ်င္သူေတြ အမ်ားႀကီးေပါ႔ ။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ စိတ္ထဲမွာကေတာ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႀကီးမွာ ဗုဒၶဘာသာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွာ နည္းနည္းမွာ စိုးရိမ္စိတ္မျဖစ္မိ ပါ ဘူး ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ အဖြားလို႔ဆြမ္းအမ ေတြ၊ဆြမ္းအုပ္ကေလးေတြ ျမန္မာျပည္တလႊား မွာ အမ်ားႀကီးရွိေနဦးမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနမိလို႔ပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ ရဲ့ ႏွလံုးသားမွာ ဆြမ္းအုပ္ ယဥ္ေက်းမွဳ ေလးေတြ ကိန္းဝပ္ေနေသးတယ္လို႔ ယံုၾကည္ ေနတုန္းမို႔ပါပဲ ။

(ရုပ္ဆိုး)

No comments:

Post a Comment