Wednesday, April 10, 2013

လွည္း တန္း လမ္းဆုံတြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားကုိ ယေန႔စတင္ဖြင့္လွစ္

လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္ တံတား (ဓာတ္ပုံ – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏အခ်ိန္အၾကာဆုံး
ေသာယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔သည့္ 
 ေနရာတခုျဖစ္ေသာလွည္း
တန္း လမ္းဆုံတြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားကုိ ယေန႔စတင္ဖြင့္လွစ္ လုိက္ၿပီသည္။
ေရႊေတာင္ကုမၸဏီက တႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတား ကုိ ယေန႔ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔ မနက္ ၆ နာရီတြင္ ကားမ်ား စတင္ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ျပဳ
လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
လွည္းတန္းလမ္းဆုံတြင္ ယခင္ထက္စာလွ်င္  ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလ်ာ့က်သြားေသာ္လည္း ဟံသာ ၀တီ အ၀ုိင္း ႏွင့္ ေျမနီကုန္းမီးပြိဳင့္တြင္ ကားမ်ားတန္းစီ တုိးေ၀ွ႕ေနၿပီး  ယာဥ္ေၾကာပိတ္ ဆုိ႔မႈကုိ  အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ႀကဳံေတြ႕ ရေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆိုသည္။
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္း၊တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္း၊လွည္းတန္းလမ္း မ တို႔တြင္မူ သိသိသာသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလ်ာ့က်သြားသည္။သို႕ေသာ္ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္း တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ဦး၀ီစာရလမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္၊ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္း တေလွ်ာက္ တြင္ ကားမ်ားစုၿပဳံတုိးပိတ္ဆုိ႔ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲသြားမည့္ ကားမ်ားမွာ လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေပၚ တြင္ပင္ ရပ္တန္႔ေစာင့္ဆုိင္းရသည္အထိ လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္ပြားေနသည္။
“ၿမိဳ႕ထဲကေန ၈ မုိင္ဘက္သြားတဲ့ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္း အျပန္လမ္းက လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံ တားေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ကုိ ယာဥ္ေၾကာေခ်ာင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျမနီကုန္း မီးပြိဳင့္ကေနၿပီးေတာ့ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းအထိ ကားေတြ တအားက်ပ္တယ္။ အ၀ုိင္းပတ္ဖို႔ကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီး ကို ေစာင့္ရတာ။ အဲဒီလိုပဲ ၿမိဳ႕ထဲသြားမယ့္ ကားေတြကလည္း လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားေပၚကေန ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္းအထိ ကားတန္းႀကီးကုိ မ်က္စိတဆုံး ျမင္ေနရတယ္။ ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းျဖတ္ ၿပီးေတာ့လည္း ေျမနီကုန္းပြိဳင့္မွာ အၾကာႀကီး သြားပိတ္တယ္” ဟု မထသ ၅၁ ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းတဦးက ေျပာသည္။
ခရီးသြားျပည္သူမ်ားကမူ လွည္းတန္းခုံးတံတားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ထဲသို႔ သြားလာရသည့္အခ်ိန္ အနည္း ငယ္ျမန္ဆန္လာသည္ဟု ဆုိၾကသည္။
“အရင္တုန္းကဆုိရင္ မီးပြိဳင့္မွာ လိုင္းကားေတြ စက္ရပ္ၿပီး ရပ္ထားရတာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ တယ္။ အခုကေတာ့ ကားက တျဖည္းျဖည္းေလးနဲ႔ ေရြ႕ၿပီး သြားေနတယ္ဆုိေတာ့ အရင္ထက္စာရင္ နည္းနည္း ေလးျမန္လာတယ္လုိ႔ထင္တယ္။ အရင္ကထက္ ၅ မိနစ္၊ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာလာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု မဂၤလာဒုံမွ ဆူးေလထိ ေန႔စဥ္ ရုံးတက္ရုံးဆင္းသြား လာေနရသည့္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း ခရီးသည္ တဦးက ဆုိသည္။
ဟံသာ၀တီအ၀ုိင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာရွင္းလင္းေပးေနေသာ တာ၀န္က် ရဲအရာရွိတဦးကမူ ဟံသာ ၀တီ အ၀ုိင္းတြင္ ရုံးတက္ခ်ိန္ မနက္ပုိင္းႏွင့္ ရုံးဆင္းခ်ိန္ ညေနပုိင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔သည့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ၿပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ သက္သာမည္ဟု ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ လမ္းႏွင့္တံတားဌာနမွ အရာရွိတဦးက  လွည္း တန္း ခုံးေက်ာ္တံတားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသက္သာသြား မည္ ဟု ေျပာ ၾကားေၾကာင္း ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမုံသတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအေနျဖင့္ လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတား ဖြင့္လွစ္လုိက္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပသနာ ဆက္လက္ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္ကုိ သိရွိေၾကာင္း၊ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္စီမံခ်က္ျဖင့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဖြံ႕ၿဖဳိးုတုိးတက္ေရး ေဆာင္ ရြက္ေနေၾကာင္း အစုိးရ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ရွင္းလင္း ေျပာဆုိသည္။
“ျဖစ္တာေတြကေတာ့ တခုၿပီး တခုကေတာ့ တံတားေတြၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ သူ႕ဟာသူ ျဖစ္သြား မွာေပါ့။ လုိတာေတြလည္း ထပ္လုပ္မွာေပါ့။ လူႀကီးေတြလည္း သိပါတယ္။ တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရ လည္း သိတယ္။ စီမံခ်က္နဲ႔လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခ်က္ခ်င္းႀကီး လုပ္မရတာ ေတာ့ရွိတာေပါ့။ စီမံခ်က္ေတြ ပါၿပီးသား၊ ေရးဆြဲထားၿပီးသားပါ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္စုိးက ေျပာဆုိသည္။
လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတား ကုန္က်စရိတ္သည္ ေငြက်ပ္ ၁၄ ဒသမ ၄၈၇ ဘီလီယံ ကုန္က်ၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ ခုံးတံတား၊ ေရႊဂုံတုိင္ခုံးတံတားတုိ႔မွာ ဆက္လက္တည္ေဆာက္ေနဆဲျဖစ္ျပီး ၈ မုိင္လမ္း ဆုံႏွင့္ ေျမနီကုန္း လမ္းဆုံတြင္လည္း ခုံးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္သြား မည္ျဖ စ္ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ ထုတ္ျပန္ေျပာ ဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment