Saturday, November 2, 2013

၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆု ခ်ီးျမႇင့္ပဲြ အတြက္ အႏုပညာရွင္ တို႔၏ အႀကံျပဳခ်က္


၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု
ခ်ီးျမႇင့္ပဲြ အခမ္းအနားက်င္းပေရးလုပ္ငန္း
စဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စနစ္ျဖင့္
 စင္ျမင့္တည္ေဆာက္မႈ၊ မီးအလွဆင္ 
လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္မႈ၊ က်င္းပ
မည့္ေနရာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အလွုျပင္
ဆင္မႈ၊ ဧည့္ခံေကြၽးေမြးေရး အစီအစဥ္မ်ား
 ေဖ်ာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္မ်ား၊ အစီအစဥ္
 ေၾကညာသူႏွင့္ ဗန္းကိုင္ တို႔အတြက္ 
လက္ဝတ္ရတနာ၊ မိတ္ကပ္ႏွင့္ ပန္းအလွျပင္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဖိတ္စာႏွင့္ မွတ္တမ္း စာအုပ္၊ လက္မွတ္ ေရာင္းခ်မႈမ်ား၊ ႐ုပ္သံ႐ိုက္ကူး ထုတ္လႊင့္မႈႏွင့္ မီဒီယာ မ်ား၏ သတင္း ရယူမႈ စသည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားအတြက္ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါစနစ္ကို ေအာက္တိုဘာ ၂၈ ရက္ မွ ႏိုဝင္ဘာ ၂၂ ရက္ အတြင္း ေလွ်ာက္ထားႏုိင္သည္ဟု ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွသိရသည္။ အကယ္ဒမီပဲြ အခမ္းအနား အတြက္ ေအာက္တိုဘာ ၁၆ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ ေဆြးေႏြးပဲြ၌ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို စုစည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။
ဒါ႐ိုက္တာေအာင္ျမင့္ျမတ္

“အကယ္ဒမီ ရင္ခုန္သံကို ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးက ႐ိုက္မယ္လို႔ တင္ျပထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။ တတ္ကြၽမ္း နားလည္တဲ့ ပညာရွင္ေတြ နဲ႔ပဲ ႐ိုက္ကူးသင့္ပါတယ္။ ပထမဦးဆုံး လုပ္ရမွာက အကယ္ဒမီ စာရင္းဝင္ (၇)ကား ရဲ႕ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြ ဘယ္ႏွမိနစ္ျပမယ္ ဆိုတာမ်ဳိး အရင္ ဆုံးလုပ္ၾကပါ။ ဟိုတစ္ေလာ ကေျပာ တဲ့ People Choice ကရွိခ်င္လည္းရွိမယ္။ ဒါေတြက အေစာႀကီး ကတည္းက (၇)ကားထဲက လုပ္ၾကပါ။ ဘယ္သူရယ္ ဘယ္ဝါရယ္မဟုတ္ဘဲ နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္မယ့္သူက အစြန္းမေရာက္ေအာင္ ေမးတတ္ဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ ေျပာတဲ့သူကလည္း ဘယ္လိုႀကိဳးစားထားပါလဲဆိုတာမ်ဳိးပဲ ေျပာသင့္ပါတယ္။ အစြန္းေရာက္တဲ့ အေမး အေျဖ မ်ဳိးျဖစ္ခဲ့ရင္ မေတာ္တဆ အကယ္ဒမီ ဆုနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရင္ မေကာင္းပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ေဖ်ာ္ေျဖေရး ကိစၥပါ။ ႐ုပ္ရွင္ ပြဲျဖစ္တဲ့ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းေတြကိုပဲ ဆိုေစခ်င္ပါတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ရသလို ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းေတြကို အႀကိဳေလ့က်င့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီေလာက္လွပတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ သီခ်င္းေတြရွိရဲ႕သားနဲ႔ တျခား သီခ်င္းေတြမဆိုေစခ်င္ဘူး။ အနားနီးမွ ဟိုအႏုပညာရွင္လား၊ ဒီအႏုပညာရွင္လား ဆိုတာမ်ဳိး မျဖစ္ သင့္ပါဘူး။ ဒါေတြကို အပင္ပန္းခံလိုက္ရင္ လွပတဲ့႐ုပ္ရွင္ပြဲတစ္ခုျဖစ္သြားမွာပါ။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္သင့္ တာေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္”

မင္းသားႀကီးေအာင္လြင္

“အာဆီယံႏိုင္ငံ ျဖစ္တဲ့ မေလး ရွားႏိုင္ငံက ႐ုပ္ရွင္ ပြဲေတာ္မွာ အကဲျဖတ္ဒိုင္အျဖစ္ သြားလုပ္ဖူးပါတယ္။ စင္ကာပူ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ မေလးရွားက ဒိုင္ေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ သူတို႔ဆီက ဇာတ္ကား ေပါင္း ၂၅ကားကို ၾကည့္ခဲ့ ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာေတြ ရလဲဆိုေတာ့ ဇာတ္ကားထဲ မွာပါတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ နဲ႔ ဆုံခဲ့ ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက ဇာတ္ကားေတြ ကို ေခၚယူျပသခဲ့တယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာေရာ အဲဒီလို အႏုပညာရွင္ေတြ ေခၚယူၿပီး အကဲျဖတ္ခိုင္းရင္ အခြင့္အလမ္း ေတြ ပြင့္လာ မလား၊ ေနာက္တစ္ခု က ႐ုပ္ရွင္ သီခ်င္းေတြကို သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြနဲ႔ မရမက ႀကိဳတင္ တိုက္ၿပီး လုပ္ ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ အပင္ပန္း ခံၿပီး လုပ္ေပးပါမယ္”

ဒါ႐ိုက္တာပန္းခ်ီစိုးမိုး

“ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ က နာမည္ ႀကီး သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္ လာတယ္ ဆိုရင္ ပရိသတ္က ဘယ္ ဘက္နဲ႔ ညာဘက္ မွာရွိတယ္။ အဲဒီ မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္က သူ႔ ကားေမာင္း သမားနဲ႔ သူလာတယ္။ ဒီသ႐ုပ္ ေဆာင္က ကားေပၚက ဆင္းတာ နဲ႔ သူ႔ဘာသာ ဆင္းၿပီး ေကာ္ေဇာေပၚ ေလွ်ာက္လာတယ္။ အဲဒါကို ဓာတ္ပုံ ဆရာေတြက အေဝး ၾကည့္မွန္ေျပာင္း ေတြနဲ႔ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ၾကတယ္။ ဒီမွာက ဓာတ္ပုံ ဆရာေတြက Normal Lens ေလာက္နဲ႔ ႐ိုက္ၾကတဲ့အတြက္ အနီးကပ္ ႐ိုက္ၾကတာမ်ားတယ္။ သေဘာက အေဝးၾကည့္ မွန္ဘီလူးနဲ႔ ဆိုရင္ အေဝးတစ္ေနရာကေန ေစာင့္႐ိုက္လို႔ရတယ္။ တည္ၿပီး႐ိုက္လို႔ ရတယ္။ သတင္းဓာတ္ပုံလို အနီးကပ္ ႐ိုက္စရာ မလိုဘူး။ တကယ္တမ္း ဒီေလာက္ ႐ႈပ္ေထြးစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ အထဲမွာ ဝင္႐ိုက္မယ့္ သူကလည္း ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာနဲ႔ အထင္ကရရွိတဲ့လူေလာက္သာ ေပးဝင္သင့္တယ္။ ေနာက္ဆုံး ဖုန္း ကင္မရာနဲ႔ပါ ဓာတ္ပုံဝင္႐ိုက္ေတာ့ အႏုပညာရွင္ပါ ေပ်ာက္ေနတယ္။ ပရိသတ္ကလာ ၾကည့္တာက အႏုပညာရွင္ ကိုေလ၊ အႏုပညာရွင္က ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ ေမာ့နဲ႔ ေလွ်ာက္လာၾကတာ၊ ေလွ်ာက္ လမ္း ကိုလည္း ရွည္ရွည္ေလး ေပးလု႔ိ ရတယ္။
 ႏိုင္ငံတကာမွာ ေလွ်ာက္လမ္းကို ကိုက္(၅ဝ) ေက်ာ္ေလာက္ထားၾကတယ္။ အဲဒီေလွ်ာက္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွ အႏုပညာရွင္က လမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့အခါ ပရိသတ္ က အနီးကပ္ ျမင္ခြင့္ရၾကတယ္။ ဒီကိစၥ ကိုေတာ့ ေသခ်ာေလး လုပ္ေပးေစခ်င္တယ္။ ပိတ္ဆုိ႔ၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ ကူးခြင့္ မေပးသင့္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္ က ေလာကႀကီးမွာ အမွား တစ္ခုကို သုံးသပ္ၿပီးမွ အမွန္တစ္ခုကို လုပ္လို႔ ရမွာေလ။ အမွားကို အမွားလို႔ မျမင္ရင္ အမွန္ကို ဆက္လုပ္လို႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွ႕မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ အမွား ေတြကို ျမင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ လူႀကီးေတြ ထိုင္ရတဲ့ ထိုင္ခုံေတြက စတိတ္ စင္ ထက္ နိမ့္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီျမင္ကြင္း က ေတာ္ေတာ္႐ုပ္ ပ်က္ပါတယ္။ စင္ရဲ႕အကြာအေဝး ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ စင္ေရွ႕မွာ ဝ႐ုန္း သုံးကားျဖစ္တဲ့ အတြက္ အႏုပညာရွင္ေတြ ရဲ႕ လက္ ဝတ္ ရတနာေတြလည္း ေပ်ာက္ဆုံး တတ္ပါတယ္။ အကယ္ဒမီ ပြဲကိုျဖစ္ ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံတကာ အႏုပညာရွင္ ေတြကို မ ဖိတ္ႏိုင္ရင္ေတာင္မွ အိမ္ နီးခ်င္ႏိုင္ငံေတြက အႏုပညာရွင္ေတြ ကိုေတာ့ ဖိတ္ၾကား သင့္ပါတယ္။ ပြဲ တစ္ပြဲ စည္ကားဖုိ႔ အတြက္ ကိုယ့္ အႏုပညာရွင္ေတြပဲ က်င္းပတာ ထက္ ႏိုင္ငံ တကာက အႏုပညာရွင္ေတြ လည္း ပါဝင္သင့္ပါတယ္”

မင္းသားႀကီးခင္ေမာင္ခ်င္း

“မႏွစ္က အကယ္ဒမီ ေပးပြဲမွာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးပိုင္း ကို တာဝန္ယူခဲ့ရ ပါတယ္။ တကယ္တမ္း တိုက္ထား တာက ႐ုပ္ရွင္ သီခ်င္းေတြပါ။ သူတို႔ က ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အႏုပညာ ရွင္ေတြ စတင္ ဝင္လာကတည္းက ႐ုပ္သံေတြ၊ စာနယ္ဇင္းေတြက အင္တာဗ်ဴးေတြ လုပ္ၾကေတာ့ သူတို႔ ေဖ်ာ္ေျဖရမယ့္ အခ်ိန္ကို ေရာက္မလာႏိုင္ဘူး။ အခ်ိန္ ကလည္း ကြက္တိ လုပ္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နီးစပ္ရာ အႏု ပညာရွင္ကို ေခၚတင္ၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖခိုင္း ရတယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ အဆင္ေျပမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး အခက္ အခဲေတြ မရွိေအာင္ ဝိုင္းဝန္းစဥ္းစား ေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္”

ဇာတ္ၫႊန္းခင္ေလးသိမ့္

“မႏွစ္က ဗန္းကိုင္ေတြ ကို စၿပီး ေရြးတဲ့ အခ်ိန္ကေန ပြဲၿပီးတဲ့အထိ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီမွာ အစီအစဥ္ ေၾကညာတဲ့ သူေတြက စတိတ္စင္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ကေန ေၾကညာ ရတဲ့ အတြက္ အမွားမွား အယြင္းယြင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစီအစဥ္ ေၾကညာတဲ့သူ ကို စင္ျမင့္ရဲ႕ ေရွ႕ဘက္ ေထာင့္တစ္ေထာင့္ မွာ ရွိသင့္ပါတယ္။ မႏွစ္ က ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္ က အဂၤလိပ္လို အစီအစဥ္ တင္ဆက္တာ တအားေကာင္းပါတယ္။ စင္ေရွ႕က ေၾကညာရင္ ပြဲတစ္ခုလုံး ကို မ်က္ဝါး ထင္ထင္ ျမင္ရမွာ ျဖစ္သလို၊ စာရြက္ ထဲက အတိုင္း မဟုတ္ရင္လည္း ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္ႏိုင္မွာပါ။ ဗန္းကိုင္ေတြ အတြက္ အဝင္ အထြက္လည္း မမွားႏိုင္ေတာ့ဘူး။ မႏွစ္က အႏုပညာရွင္ နဲ႔ ပရိသတ္တအားနီးသြားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု က အကယ္ဒမီ ျပကြက္ ေတြျပတဲ့အခါမွာ ေဘးက လူေတြက မျမင္ရပါဘူး။ တကယ္ တမ္းျပေတာ့ လည္း ကုန္ ပစၥည္းေၾကာ္ျငာေတြ ပဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီပြဲ တက္ေရာက္သူ အားလုံးက ဝန္ႀကီး မိန္႔ခြန္းတို႔၊ အေကာင္း ဆုံးျပကြက္ေတြ၊ ဆုခ်ီးျမႇင့္တာေတြ၊ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာ ၾကားတာမ်ဳိး ေတြကိုပဲ ၾကည့္ခ်င္ၾကတာပါ။ အဲဒါေတြကို မျမင္ရတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းပဲ စကားေတြ ေျပာေနၾကတဲ့အတြက္ ပြဲကနည္းနည္း ဆူသ လို ျဖစ္ေနတယ္။ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္၊ ျမင္သင့္တဲ့ ဟာေတြကို လႊင့္ေပးဖို႔လို အပ္ပါတယ္။ မီးထြန္းညိႇ ပုံကလည္း အဝင္မွာေတာ့ မ်က္ႏွာပန္းလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အကယ္ဒမီ ပြဲၿပီးလို႔ ျပန္ထြက္တဲ့ အခ်ိန္ အျပင္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေမွာင္မည္းေနပါတယ္။ ဘာမီးမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပြဲၿပီးတဲ့အထိ မီးေတြ ထြန္းထားေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္”

သ႐ုပ္ေဆာင္အ႐ိုင္း

“စတိတ္စင္ ရဲ႕ အေရာင္အေသြး ကိုေတာ့ ေသခ်ာေလး လုပ္ဖု႔ိ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဒီအကယ္ဒမီ ပြဲႀကီးက တစ္ ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္က်င္းပသလို၊ ႏိုင္ငံေတာ္ပြဲလည္းျဖစ္ ပါတယ္။ အေရာင္အေသြးေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ဒီဇိုင္း ေရြးခ်ယ္မႈက အေရးႀကီးပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ စတိတ္ရဲ႕ အေရာင္အဆင္း ေရြးခ်ယ္မႈကို မႀကိဳက္ပါဘူး။ ျပင္ပက ဒီဇိုင္းပညာရွင္ေတြကို အခေၾကးေငြေပးၿပီး ေခတ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ စတိတ္စင္ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းျဖစ္တဲ့ အေရာင္လား၊တက္ၾကြတဲ့ အေရာင္လား၊ တည္ၿငိမ္တဲ့ အေရာင္လား စတဲ့ အေရာင္ေရြးခ်ယ္မႈမ်ဳိးရွိသင့္ပါတယ္”

No comments:

Post a Comment