Saturday, August 17, 2013

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္ဦးမယ္


ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
BBC News, 16August 2013  —-  ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ ျကီးကို တည္ေဆာက္ဖို့ စတင္ ေနျကတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ ကိုလည္း ေဒၚလာ သန္း ၁၅၀ ေလာက္ သံုးလို့ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ တခုျဖစ္တဲ့ ပိုင္အိုနီးယား
အဲရိုဒရုမ္း ဆားဗစၥ နဲ့ အဆင့္ျမွင့္သြားမယ္လို့ သိရပါတယ္။
မလွမ္းမကမ္း မွာ ခရီးသည္  ၁၂ သန္း အထိ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးမယ့္ ေလဆိပ္ အသစ္ျကီး တည္ေဆာက္မယ့္ အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ ေလဆိပ္ကို ဘာေျကာင့္ တိုးခ်ဲ့တာလဲ ဆိုတာနဲ့ ပတ္သက္လို့ ေလေျကာင္း ပို့ေဆာင္ေရး ညွြန္ျကားမႈ ဦးစီးဌာနရဲ့ ဒုတိယ ညွြန္ျကားေရးမႉးခ်ုပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္းကို ဆက္သြယ္ ေမးျကည့္ေတာ့ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ ေလဆိပ္က ခရီးသည္ ၂.၇ သန္းပဲ ဝန္ေဆာင္နိုင္လို့ ခရီးသည္ ၆ သန္း အထိ ဝန္ေဆာင္ နိုင္ေအာင္ ျမွင့္တင္သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။
ရန္ကုန္ ေလဆိပ္ဟာ လာမယ့္ ၂၀၁၇ အထိ ပင္မ ေလေျကာင္း ဝင္ေပါက္ အျဖစ္ ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္ျပီး ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ျပီး တဲ့ အခ်ိန္မွသာ ပင္မ ဝင္ေပါက္ အျဖစ္လွြဲေပး ရမွာ ျဖစ္တယ္လို့ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ရန္ကုန္ေလဆိပ္ ကလည္း နိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္ တခု အျဖစ္ ဆက္ရွိေနျပီး ဝန္ေဆာင္မႈေတြ ဆက္ေပး ေနဦးမွာ ျဖစ္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။
အခု ေလဆိပ္ေတြကို အဆင့္ျမွင့္တာ တိုးခ်ဲ့ တည္ေဆာက္ တာေတြနဲ့ ပတ္သက္လို့ လာေရာက္ လုပ္ကိုင္မယ့္ တင္ဒါ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကုမၸဏီ ေတြကသာ ေငြကို စိုက္ထုတ္ လုပ္ကိုင္ ရမွာ ျဖစ္ျပီး အစိုးရက ေျမပဲ စိုက္ထုတ္တာ ျဖစ္ေျကာင္း နဲ့ ရလာတဲ့ အက်ိုးအျမတ္ ကိုေတာ့ ခြဲေဝယူျကမွာ ျဖစ္တယ္လို့ ေျဖပါတယ္။
အဲဒီလို ေလဆိပ္ ေတြေျကာင့္ ျပည္ပက ဝင္ေရာက္မယ့္ ေလေျကာင္းလိုင္းေတြနဲ့ ခရီးသြားေတြ ပိုမ်ားလာမွာ ျဖစ္လို့ လူတဦးခ်င္း ဝင္ေငြနဲ့ သံုးစြဲနိုင္တဲ့ အဆင့္အတန္း ေတြလည္း ျမင့္တက္ လာနိုင္လိမ့္မယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ နိုင္ငံျခားက ခရီးသြား ေတြေျကာင့္ ျပည္တြင္းက ေလေျကာင္းလိုင္း ေတြမွာလည္း အက်ိုးရွိမွာျဖစ္တယ္လို့ ေျပာပါတယ္။
အရင္ တံတားဦးေလဆိပ္ ျကီးကို တည္ေဆာက္တုန္း ကလည္း အခုလို ျပည္ပ ေလေျကာင္းလိုင္းေတြ အမ်ားအျပား လာျကလို့ အက်ိုးမ်ားမယ္လို့ ေျပာခဲ့ျကေပမယ့္ အခုထက္ထိ ျဖစ္မလာ နိုင္ေသးတာေျကာင့္ အခု ေလဆိပ္ ေတြကိုေရာ ဒီလို အျဖစ္မ်ိုး ထပ္မျကံု ရေအာင္ဘယ္လို လုပ္နိုင္မလဲ ဆိုတဲ့ အခါမွာေတာ့ အဲဒီ မနၱေလး ေလဆိပ္ျကီးကို ေဆာက္လုပ္စဉ္က နိုင္ငံေရးနဲ့ နိုင္ငံတကာ နဲ့ ထိေတြ့ဆက္ဆံ မႈအပိုင္း ေတြမွာ အဲဒီတုန္းက အေျခအေနနဲ့ အခုနဲ့ မတူေတာ့ဘူးလို့ ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာ နိုင္ငံဟာ ပထဝီနိုင္ငံေရး သေဘာအရ ဆိုရင္ ဘုရားေပးထားတဲ့ ေနရာလို့ေတာင္ ေျပာလို့ ရတဲ့ အေျကာင္း၊ ရန္ကုန္နဲ့ မနၱေလး တို့ကို ဗဟိုျပုလို့ စက္ဝိုင္းနဲ့ တိုင္းျကည့္ရင္ ေလေျကာင္းနဲ့ ဆိုရင္ အခ်ိန္ ၇ နာရီ ဝန္းက်င္နဲ့ ဥေရာပ ဒါမွမဟုတ္ အာရွနဲ့ ပစိဖိတ္ ေဒသေတြ ဆီကို သြားနိုင္တဲ့ အေျကာင္း ေျပာပါတယ္။
ဒီလို အေျခအေနကို ပိုင္ဆိုင္ထားေပမယ့္ အရင္က အေျခအေနေတြနဲ့ နိုင္ငံတကာက ပိတ္ဆို့ခဲ့မႈ ေတြေျကာင့္ အသံုးမခ်နိုင္ခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ေပၚေပါက္လာျပီ ျဖစ္တဲ့ အခြင့္အေရး ေတြကို ရေအာင္ယူရမွာ ျဖစ္တယ္လို့ ေျဖျကား သြားခဲ့ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment