Tuesday, September 17, 2013

ေတာင္ငူဘူတာ စက္႐ုံဝင္းအတြင္း သိုေလွာင္ထားေသာ ဒီဇယ္ဂါလန္ ခုႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ေပ်ာက္ဆုံးမွု ခုံ႐ုံးဖြဲ႕စစ္ေဆး


ေတာင္ငူမီးရထား စက္႐ုံဝင္း ဂိတ္တံခါး
လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနေသာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန
 ျမန္မာ့မီးရထား ေတာင္ငူဘူတာ
စက္႐ုံ ဝင္းအတြင္း သိုေလွာင္
ထားရွိေသာ နိုင္ငံပိုင္ဒီဇယ္
ဆီဂါလန္ေပါင္းမ်ားစြာစာရင္း ကြာဟ ေလ်ာ့နည္း ေပ်ာက္
 ဆုံး ေနမွုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
 သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနအႀကီး
 အကဲမ်ား ကိုယ္တိုင္ခုံ႐ုံးဖြဲ႕ကာ
 ေတာင္ငူ သို႔ေရာက္ ရွိလာလ်က္
 အျဖစ္မွန္ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ စတင္စုံစမ္းေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ဒီကိစၥထုတ္ေဖာ္သတင္းေပးေျပာျပဖို႔ဆိုတာအလြန္အႏၲရာယ္မ်ားပါတယ္။ သတင္းေပး ေျပာၾကား သူ ဘယ္သူဆိုတာသိ သြားတဲ့တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္ ျပဳတ္သြားမွာေသခ်ာတယ္။ အရပ္ထဲမွာ ဒီသတင္းေတြကေတာ့ ပ်ံ႕ႏွံ့ေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ မီးရထားဌာ နကေတာ့ ဒီသတင္းကိုအေမွာင္ ခ်ထား တုန္းပဲ။ သတင္းကအမွန္ ပါ။ ေပ်ာက္ဆုံးစာရင္းကြာတာ က ဂါလန္ ရဝဝဝဝေက်ာ္လို႔သိရ ပါ တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆက္လက္ေဖာ္ ထုတ္မယ္ဆိုရင္ ဒီထက္ပိုမ်ားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေတာင္ အေတာ္မ်ား ေနၿပီမို႔ လူႀကီးေတြက ဒီေလာက္ နဲ႔ပဲျဖတ္လိုက္တာပါ။ အျပင္ ေပါက္ေဈးတစ္ဂါ လန္ က်ပ္ ၄၀၀၀ နဲ႔ဆိုရင္ ျမန္မာ့မီးရထား(နိုင္ငံ ေတာ္)အတြက္ က်ပ္ေငြသိန္း ေပါင္း ၃ဝဝေလာက္ ထိခိုက္ဆုံးရွုံးသြားပါၿပီ။ ျမန္မာ့မီးရထားအ ေနနဲ႔ ႏွစ္စဥ္အရွုံးေပၚေနရတဲ့အ ေၾကာင္းတရားေတြထဲ မွာ ဒီလို စက္သုံးဆီေတြျခစားခံရမွုက ထိပ္ဆုံးကပါ ပါတယ္။ စုံစမ္းစစ္ ေဆးမွုကိုေတာ့ စက္႐ုံ ရဲ့ေအာက္ ေျခဝန္ထမ္းလုံျခဳံေရးမွစၿပီး ဆင့္ ထက္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္သူ ဖိုမင္ A.M.E ၊ D.M.E ေတြ အျပင္စက္႐ုံ ဝန္ ထမ္း၊ ႐ုံးဝန္ထမ္း၊ ဌာနတြင္းစာ ရင္းစစ္စတဲ့သူေတြအားလုံးကို စစ္ေဆးေမးျမန္း တာပါ။ဘယ္သူ႔မွခ်န္မထားပါဘူး။ ၂၀၀၅ခုႏွစ္က စၿပီး စာရင္းဇယားေတြ ျပန္လွန္ စစ္ေဆး တာ ပါ။အေဝးကိုေရႊ႕ ေျပာင္းေရာက္ရွိသြားတဲ့ဝန္ထမ္း ေတြကိုပါ ျပန္ေခၚၿပီးစစ္ေဆး ေနတာပါ။ ဒီတစ္ ခါ ကိစၥကေတာ့တကယ္မလြယ္ဘူးပဲ။အဓိကကေတာ့ဆီစာေရးေပါ့။သူ႔နာမည္ က ေက်ာ္လြင္လို႔ လဲေခၚတယ္။ ဘာဘားလို႔လဲေခၚတယ္။ ကျပားလူမ်ိဳးေပါ့။ သူကေတာ့ထြက္ေျပးသြားၿပီ။ ဩစေၾတး လ်ဘက္မွာသူ႔အမ်ိဳးေတြရွိတယ္ေလ။တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကတယ္။ဆီစာေရးကစက္႐ုံထဲကိုဆီတြဲေတြေရာက္ လာ ရင္စာရင္း အတိအက်မေရးမွတ္ဘဲ ဆီတြဲေတြကို အလုံးလိုက္ ေဖ်ာက္ပစ္တယ္ေပါ့။ ဒီလို မ်ိဳး ေျပာၾကတယ္ၾကားတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ ဆီတင္ တြဲတစ္တြဲကိုမွ ဒီဇယ္ဆီ ဂါလန္ ၆၈ဝဝ ပဲဆံ့တာပါ။ ခုေပ်ာက္ဆုံး တာက ဆီတြဲ၁၁တြဲစာေလာက္ရွိ ပါတယ္။ စက္႐ုံမွာ လုံျခဳံေရးဝန္ ထမ္းႏွစ္စားရွိပါတယ္။ အျမဲတမ္း ဝန္ထမ္းနဲ႔ အရန္လုံျခဳံေရးဆို တာရွိပါတယ္။ အရန္ လုံျခဳံေရး က တစ္ေယာက္ပဲခန႔္ထားပါတယ္။ သူ႔ကိုပါဆယ္႐ုံးခန္း၊ ရထားရဲတပ္ စု႐ုံးေတြရွိတဲ့ ဘူတာဘက္မ်က္ ႏွာခ်င္းဆိုင္က ေညာင္ပင္ေဘး ကတံခါးေပါက္မွာ တာဝန္ ခ်ထား ေပးပါတယ္။ မနက္ ၃နာရီေက်ာ္ အခ်ိန္နဲ႔မနက္ ၄နာရီအခ်ိန္ေတြ ေလာက္မွာ စက္႐ုံထဲကဆီေတြကို ပီပါေတြနဲ႔ ထည့္ၿပီး ကားနဲ႔သယ္ ထုတ္ေရာင္းခ်ၾကတာပါ။ အဲဒီ လုံျခဳံေရးတံခါးေပါက္ဘက္မွထြက္ တာပါ။ အခုလိုစက္႐ုံနဲ႔အဆက္အသြယ္လုပ္ၿပီးေလာင္စာဆီေတြခိုးထုတ္ဝယ္ယူတဲ့အျပင္ကဆီ ေမွာင္ခိုေရာင္းဝယ္သူ ခင္လွိုင္၊ သန္းေအာင္၊ ေအာင္ေအာင္၊ ေက်ာ္စိုးဆိုတဲ့လူေလးေယာက္ကို ရထားရဲက အမွုနဲ႔ ဖမ္းဆီးထား ပါၿပီ။ သူတို႔ထဲမွ လူတစ္ေယာက္ ဆိုရင္ သူ႔ကားနဲ႔ ဒီဇယ္ပီပါ ၁၂ လုံးအထိ သယ္ ထုတ္နိုင္ပါတယ္။ စက္႐ုံကဆီ သယ္ထုတ္ၿပီးရင္ ကားဘီးအရာေတြမက်န္ေအာင္ တံ ျမက္စည္းနဲ႔ အဲဒီညတာဝန္က်စက္႐ုံကလူေတြဝိုင္းလွည္းက်င္းၾကၿပီးဘီးရာေတြေပ်ာက္ေအာင္ ေဖ်ာက္ၾကပါတယ္။ ပီပါ ေတြလွိမ့္ ထားတဲ့ ပီပါႏွုတ္ခမ္းေစာင္း အရာေတြ ေျမႀကီးမွာထင္မက်န္ ေအာင္ တံျမက္ စည္းေတြနဲ႔လွည္းက်င္းၿပီးဖ်က္ၾကပါတယ္။ဒီလိုနည္းနဲ႔ တစ္ခါနည္းနည္း၊ တစ္ခါနည္းနည္း ခိုးထုတ္ လာတာေၾကာင့္ ရက္ေတြ၊ လေတြ၊ ႏွစ္ေတြ ၾကာ လာၿပီးမွ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ အခုလိုအမ်ား ႀကီးျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ့''ဟု အမည္မေဖာ္လိုေသာ ေတာင္ငူ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဌာန တာဝန္ ရွိသူတစ္ဦးမွ သတင္းေပးေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

ေတာင္ငူ ရထားရဲ စခန္း၌ ခင္လွိုင္ပါေလးဦးအား ရ ထားရဲစခန္း (ပ)၁၂/၂၀၁၃ ျပစ္ မွုဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၀၉ အရ အမွုဖြင့္အေရးယူထားေၾကာင္း ရထား ရဲစခန္းတာဝန္က်ရဲတပ္ ဖြဲ႕ဝင္ တစ္ ဦး မွ အတည္ျပဳေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

ကိုေဆြ

No comments:

Post a Comment