ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရကို တင္ျပ ထားသည့္ BRT (Bus Rapid
Transit-အျမန္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး) စနစ္ကို သက္ဆိုင္ ရာ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိပါက
အျမန္ဆုံး စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း ဘက္စုံျမင္ကြင္း ကုမၸဏီ (Omni Focus Co. .Ltd) မွ မန္ေနးဂ်င္း
ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေက်ာ္ သီဟက The Voice သို႔ ေျပာၾကားသည္။
တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္း အျမန္ဆုံးႏွင့္ အမ်ားဆုံး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေပးႏိုင္ရန္ အဆိုပါ စီမံကိန္း အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ခုနစ္သန္းခန္႔ ရင္းႏွီးသြားမည္ဟု ၎ကဆိုသည္။
စတင္ခ်ိန္တြင္ ဘတ္စ္ကား၉၄ စီးျဖင့္ စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါယာဥ္မ်ားအတြက္ ယာဥ္ေမာင္း ၁၂၄ ဦးကို ခန္႔ထားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျပးဆြဲမည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ မွတ္တိုင္ ၃၉ ခုအတြက္ လက္မွတ္ ေရာင္းခ်သူ ၁၁၇ ဦးႏွင့္ အျခားဝန္ထမ္းမ်ား အပါအဝင္ ဝန္ထမ္းေပါင္း ၃၆၀ ျဖင့္ စတင္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
သြားလိုသည့္ေနရာသို႔ အခ်ိန္မီ ေရာက္ရွိရန္ ခက္ခဲျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ႏွင့္ တကၠစီ ယာဥ္ မ်ား အသုံးျပဳမႈ မ်ားျပားလာၿပီး လူဦးေရ ေျခာက္သန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေသာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမွာ တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားလာေၾကာင္း အဆိုပါကုမၸဏီမွ လူမႈ ဆက္ ဆံေရး တာဝန္ခံ ဦးေနလင္းက ဆိုသည္။
ထိုကားလိုင္းကို ထိုင္ခုံ ၄၅ ခုံ ပါဝင္သည့္ ကားသစ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး လုံၿခံဳမႈစိတ္ခ်မႈႏွင့္ သန္႔ရွင္းမႈအျပည့္ အဝရွိေၾကာင္း၊ ကားလိုင္းသစ္ကို ေအာင္မဂၤလာ အေဝးေျပး ယာဥ္ရပ္နားစခန္း မွ စတင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ခေရပင္လမ္းခြဲ၊ ရွစ္မိုင္လမ္းဆုံတို႔ကို ျဖတ္ကာ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားအ ထိ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းမွကုန္သည္လမ္း၊ ျပည္လမ္း၊ ကမာၻေအးဘုရားလမ္း၊ သုမဂၤလာလမ္းတုိ႔ မွ ေအာင္မဂၤလာဝင္းသို႔ ျပန္လည္ ဂိတ္ထိုးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခရီးအကြာအေဝးမွာ ၂၃ ဒသမ ၄၅ မိုင္ ရွိသည္ဟု အဆိုပါကုမၸဏီ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
BRT စနစ္ျဖင့္ ကားမ်ားမွာ လက္ရွိ ယဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အသုံးျပဳေနေသာ ကားမ်ားကို အသုံးျပဳမည္ မဟုတ္ဘဲ အဆင့္ျမင့္ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိၿပီး ဘတ္စ္ကားမ်ား စီစဥ္မႈကို မ.ထ.သ ဗဟိုႏွင့္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္သည္။
လမ္းအပိုင္းကို YCDC က ေဆာင္႐ြက္ေပးၿပီး BRT စနစ္ ေအာင္ျမင္ေရးအပိုင္းကို နည္းပညာ အေထာက္ အကူျပဳ ေကာ္မတီက ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ေအာက္ ျမန္မာျပည္) မွ တာဝန္ရွိသူတို႔က ဇူလိုင္လ ဒုတိယအပတ္က ကုန္သည္လမ္း ျမန္မာ့ မီးရထား႐ုံး တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္း အျမန္ဆုံးႏွင့္ အမ်ားဆုံး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေပးႏိုင္ရန္ အဆိုပါ စီမံကိန္း အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ခုနစ္သန္းခန္႔ ရင္းႏွီးသြားမည္ဟု ၎ကဆိုသည္။
စတင္ခ်ိန္တြင္ ဘတ္စ္ကား၉၄ စီးျဖင့္ စတင္မည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါယာဥ္မ်ားအတြက္ ယာဥ္ေမာင္း ၁၂၄ ဦးကို ခန္႔ထားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျပးဆြဲမည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ မွတ္တိုင္ ၃၉ ခုအတြက္ လက္မွတ္ ေရာင္းခ်သူ ၁၁၇ ဦးႏွင့္ အျခားဝန္ထမ္းမ်ား အပါအဝင္ ဝန္ထမ္းေပါင္း ၃၆၀ ျဖင့္ စတင္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
သြားလိုသည့္ေနရာသို႔ အခ်ိန္မီ ေရာက္ရွိရန္ ခက္ခဲျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ႏွင့္ တကၠစီ ယာဥ္ မ်ား အသုံးျပဳမႈ မ်ားျပားလာၿပီး လူဦးေရ ေျခာက္သန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေသာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမွာ တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားလာေၾကာင္း အဆိုပါကုမၸဏီမွ လူမႈ ဆက္ ဆံေရး တာဝန္ခံ ဦးေနလင္းက ဆိုသည္။
ထိုကားလိုင္းကို ထိုင္ခုံ ၄၅ ခုံ ပါဝင္သည့္ ကားသစ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး လုံၿခံဳမႈစိတ္ခ်မႈႏွင့္ သန္႔ရွင္းမႈအျပည့္ အဝရွိေၾကာင္း၊ ကားလိုင္းသစ္ကို ေအာင္မဂၤလာ အေဝးေျပး ယာဥ္ရပ္နားစခန္း မွ စတင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ခေရပင္လမ္းခြဲ၊ ရွစ္မိုင္လမ္းဆုံတို႔ကို ျဖတ္ကာ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားအ ထိ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းမွကုန္သည္လမ္း၊ ျပည္လမ္း၊ ကမာၻေအးဘုရားလမ္း၊ သုမဂၤလာလမ္းတုိ႔ မွ ေအာင္မဂၤလာဝင္းသို႔ ျပန္လည္ ဂိတ္ထိုးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခရီးအကြာအေဝးမွာ ၂၃ ဒသမ ၄၅ မိုင္ ရွိသည္ဟု အဆိုပါကုမၸဏီ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
BRT စနစ္ျဖင့္ ကားမ်ားမွာ လက္ရွိ ယဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အသုံးျပဳေနေသာ ကားမ်ားကို အသုံးျပဳမည္ မဟုတ္ဘဲ အဆင့္ျမင့္ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိၿပီး ဘတ္စ္ကားမ်ား စီစဥ္မႈကို မ.ထ.သ ဗဟိုႏွင့္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္သည္။
လမ္းအပိုင္းကို YCDC က ေဆာင္႐ြက္ေပးၿပီး BRT စနစ္ ေအာင္ျမင္ေရးအပိုင္းကို နည္းပညာ အေထာက္ အကူျပဳ ေကာ္မတီက ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ေအာက္ ျမန္မာျပည္) မွ တာဝန္ရွိသူတို႔က ဇူလိုင္လ ဒုတိယအပတ္က ကုန္သည္လမ္း ျမန္မာ့ မီးရထား႐ုံး တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
.. www.MyanmarExpress.net
No comments:
Post a Comment